SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W informacjach Onet.pl wyprzedza WP.pl. Mocno w dół Gazeta.pl, w górę Interia.pl

Na portalu Onet.pl sekcja z informacjami polityczno-społecznymi jest zdecydowanie popularniejsza niż na WP.pl. W skali roku duży spadek odwiedzalności zanotowała taki dział portalu Gazeta.pl, a spory wzrost - sekcja Interii.

fot. Shutterstock.com Article

Sekcję Onetu z informacjami i komentarzami o tematyce społeczno-politycznej w grudniu ub.r. odwiedziło 7,22 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 319,9 mln odsłon (w tym 72,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez 55 minut i 54 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. We wszystkich tych statystykach wyprzedza ona dział informacyjny WP.pl - miała o 1,01 mln użytkowników, 156,8 mln odsłon i 23:16 minuty średniego czasu korzystania więcej.

Zdecydowanie mniej popularne są sekcje informacyjne Gazeta.pl i Interii. W grudniu ub.r. pierwsza zanotowała 3,42 mln użytkowników, 113,6 mln odsłon i 24:49 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a druga - 2,89 mln użytkowników, 82,8 mln odsłon i 25:03 średniego czasu korzystania.

Działy informacyjno-publicystyczne największych portali w grudniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

onet.pl

7 224 955

319 917 222

72 115 698

00:55:54

29,58%

wp.pl

6 210 027

163 074 263

50 069 194

00:32:38

25,42%

gazeta.pl

3 423 503

113 635 270

26 552 570

00:24:49

14,02%

interia.pl

2 893 279

82 827 249

25 339 689

00:25:03

11,84%


Dział informacyjny Onetu w skali roku zanotował niewielkie zmiany odwiedzalności. W grudniu ub.r. miał o 1,4 proc. mniejszy zasięg, o 44,4 mln (16,1 proc.) więcej odsłon oraz o 3:57 minuty (7,6 proc.) dłuższy średni czas spędzany przez internautę.

Na WP.pl sekcja informacyjna straciła w skali roku 12,1 proc. zasięgu oraz 43,7 mln odsłon i 4:11 średniego czasu korzystania (to 21,1 proc. i 11,4 proc. w dół).

Jeszcze większe spadki zanotował taki dział portalu Gazeta.pl: o 27,3 proc. zasięgu (z 19,28 proc. do 14,02 proc.), 51,7 mln odsłon (to 31,2 proc. w dół) i 7:47 minuty średniego czasu korzystania (23,9 proc. w dół). Za to na Interia.pl taka sekcja zyskała 0,9 proc. zasięgu, 18 mln odsłon (27,7 proc. w górę) i 11 sekund średniego czasu korzystania (0,7 proc. w górę).

W efekcie mocno zmalała przewaga działu Gazeta.pl nad działem Interii: w zasięgu z 7,55 do 2,18 pkt proc., w liczbie użytkowników - z 1,62 mln do 530,2 tys., a w liczbie odsłon - ze 100,5 mln do 30,8 mln. Natomiast pod względem przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika sekcja Interii wyprzedziła już Gazeta.pl o 14 sekund, podczas gdy rok wcześniej miała wynik o 7:44 minuty gorszy od konkurenta.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W informacjach Onet.pl wyprzedza WP.pl. Mocno w dół Gazeta.pl, w górę Interia.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
G
Brawo Martyna M.!
16 9
odpowiedź
User
Wp
WP ma po prostu gorsze teksty. Podczas czytania czuć, że jest w nich sztywność, jakby pierwszą wersję tworzył automat. Nikt na to nie narzeka, bo różnice są subtelne, jednak później człowiekowi jakoś tak przynajmniej iść na Onet.
10 14
odpowiedź
User
tt
Nigdy WP nie wybaczę tytułu "Steve Wonder żyje!". Chodziło o jakiegoś sobowtóra. Przekroczyli wtedy granice w robieniu z człowieka idioty. Nigdy nie zaglądne na WP.
25 10
odpowiedź
User
Do AntyResortowiec
Pokażcie mi polski portal, polski nie polskojęzyczy.
Onet i Interia to szwaby Gazeta wiem ale, ale bardzo dobrze że lecą w dół.


No polskojęzyczna i polska kapitałowo (większość) jest Wirtualna Polska właśnie...
9 10
odpowiedź
User
AntyResortowiec
GW zmierza szybkim krokiem tam gdzie jej miejsce czyli na śmietnik historii.
Po odcięciu prenumeraty w urzędach bankructwo to tylko kwestia czasu.
Tylko że akcje tego ************* ma kilka funduszy emerytalnych i my stracimy na tym.
17 12
odpowiedź