SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W internecie mobilnym Grupa GG wyprzedziła Onet-RASP, Allegro.pl przed Interia.pl

W grudniu ub.r. najwięcej krajowych odsłon mobilnych zanotowały Grupa Wirtualna Polska, Grupa Onet-RASP, portale WP.pl i Onet.pl oraz mobilna wersja komunikatora GG. Allegro.pl wyprzedziło pod tym względem Interię, a o2.pl - serwisy Gazeta.pl, Pudelek.pl, Fotka.pl i Fakt.pl.

Article

Serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska (bez uwzględnienia stron Finansowysupermarket.pl, Domodi.pl, ABCzdrowie.pl i Testwiedzy.pl, nieobjętych pełnym oskryptowaniem) w grudniu ub.r. zanotowały 930,4 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 26,14 proc. ich wszystkich odsłon krajowych. Grupa GG miała 871,6 mln odsłon mobilnych, a Grupa Onet-RASP - 837,6 mln. Zajmująca kolejne miejsce Grupa Interia.pl (w jej statystykach nie ma danych stron Investroom.pl i Strefa.pl) osiągnęła ponad dwa razy mniej takich odsłon - 342,7 mln.

Grupie GG prawie cały ruch mobilny zapewnia komunikator GG, który w grudniu ub.r. zanotował 857,8 mln krajowych odsłon mobilnych. Za to na stronach Grupy Allegro.pl takie odsłony stanowiły tylko 8,6 proc. całego ruchu.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych GRUDZIEŃ 2015

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Wirtualna Polska

930 431 729

26,14%

2

Grupa GG

871 617 003

77,23%

3

Grupa Onet - RASP

837 572 322

25,39%

4

Grupa Interia.pl

342 677 508

26,68%

5

Grupa Allegro

283 295 496

8,59%

6

Grupa Gazeta.pl

278 037 476

37,68%

7

Grupa Polska Press

95 668 538

31,10%

8

Grupa Fotka.pl

80 000 589

27,09%

9

ulub.pl

55 807 736

62,99%

10

Grupa TVN

54 568 252

29,30%

11

Grupa ZPR Media

38 742 805

38,36%

12

cda.pl

38 649 099

21,16%

13

filmweb.pl

36 521 644

17,64%

14

bezuzyteczna.pl

35 310 560

43,43%

15

Grupa Edipresse.pl

28 425 161

41,37%

16

Grupa Ceneo.pl

25 657 938

25,98%

17

Grupa Marquard Media

22 827 497

47,53%

18

wiocha.pl

20 373 440

32,26%

19

trojmiasto.pl

18 655 229

40,46%

20

Grupa wPolityce.pl

16 267 220

32,71%


Większość wydawców zanotowała w skali roku wzrosty krajowego ruchu mobilnego wynoszące od 50 do 100 proc. Grupa Wirtualna Polska zyskała 343,1 mln krajowych odsłon mobilnych (58,4 proc. w górę), Grupa Onet-RASP - 316,4 mln (60,7 proc.), Grupa Interia.pl - 178,6 mln (wzrost o 108,9 proc.), a Grupa Gazeta.pl - 102 mln (57,9 proc.).

Grupa Allegro-GG została rozdzielona z początkiem listopada, po sprzedaży komunikatora GG funduszowi Xevin Investments. W grudniu Grupa GG osiągnęła wzrost ruchu mobilnego w skali miesiąca i wyprzedziła pod tym względem Grupę Onet-RASP.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

grudzień 2015

grudzień 2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

Grupa Wirtualna Polska

930 431 729

26,14%

587 345 848

14,36%

2

Grupa GG

871 617 003

77,23%

-

-

3

Grupa Onet - RASP

837 572 322

25,39%

521 131 761

17,08%

4

Grupa Interia.pl

342 677 508

26,68%

164 060 194

14,11%

5

Grupa Allegro

283 295 496

8,59%

-

-

6

Grupa Gazeta.pl

278 037 476

37,68%

176 045 389

24,69%

7

Grupa Polska Press

95 668 538

31,10%

53 934 695

17,84%

8

Grupa Fotka.pl

80 000 589

27,09%

74 560 021

23,68%

9

ulub.pl

55 807 736

62,99%

54 087 092

55,91%

10

Grupa TVN

54 568 252

29,30%

32 399 706

20,73%

11

Grupa ZPR Media

38 742 805

38,36%

21 992 946

22,66%

12

cda.pl

38 649 099

21,16%

15 965 869

12,35%

13

filmweb.pl

36 521 644

17,64%

26 567 806

11,55%

14

bezuzyteczna.pl

35 310 560

43,43%

32 845 882

23,57%

15

Grupa Edipresse.pl

28 425 161

41,37%

16 617 229

23,19%

16

Grupa Ceneo.pl

25 657 938

25,98%

17 136 228

17,63%

17

Grupa Marquard Media

22 827 497

47,53%

11 692 928

36,06%

18

wiocha.pl

20 373 440

32,26%

14 051 633

16,85%

19

trojmiasto.pl

18 655 229

40,46%

11 907 882

26,87%

20

Grupa wPolityce.pl

16 267 220

32,71%

-

-


Na Onet.pl wykonano w grudniu 626,8 mln krajowych odsłon mobilnych, na WP.pl - 478,1 mln, na Allegro.pl - 224,2 mln, a na Interia.pl - 178,6 mln.

Na Pudelek.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 47,9 proc. całego ruchu krajowego, na Bezuzyteczna.pl i Sport.pl - nieco ponad 40 proc., na Ulub.pl - 63 proc., a na Allegro.pl i NK.pl - tylko trochę powyżej 10 proc.

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych GRUDZIEŃ 2015

lp.

domena

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

626 836 953

25,49%

2

wp.pl

478 075 583

21,68%

3

allegro.pl

224 299 755

10,68%

4

interia.pl

178 631 792

22,32%

5

o2.pl

91 735 728

15,06%

6

gazeta.pl

87 200 341

28,20%

7

pudelek.pl

84 620 605

47,94%

8

fotka.pl

78 209 913

27,80%

9

fakt.pl

65 895 045

38,27%

10

ulub.pl

55 807 736

62,99%

11

kwejk.pl

50 608 750

26,88%

12

tvn24.pl

44 414 825

35,57%

13

otomoto.pl

42 366 129

19,66%

14

cda.pl

38 649 099

21,16%

15

filmweb.pl

36 521 644

17,64%

16

bezuzyteczna.pl

35 310 560

43,43%

17

nk.pl

29 533 445

10,82%

18

sport.pl

26 058 044

41,57%

19

pomponik.pl

24 466 402

31,96%

20

ceneo.pl

24 277 383

25,56%


W skali roku liczba krajowych odsłon mobilnych na Onet.pl zwiększyła się o 178,4 mln (czyli 39,8 proc.), a na WP.pl - o 160,7 mln (50,6 proc.). Allegro.pl zanotowało prawie trzykrotny wzrost (o 138,3 mln odsłon) i wyprzedziło Interię, która zyskała 71,1 mln odsłon (66,1 proc. w górę).

Tylko kilkuprocentowe wzrosty krajowego ruchu mobilnego osiągnęły Fotka.pl (o 6 mln odsłon, czyli 8,3 proc.), Ulub.pl (o 1,7 mln, 3,2 proc.) i Bezuzyteczna.pl (o 2,5 mln, 7,5 proc.).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

domena

grudzień 2015

grudzień 2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

onet.pl

626 836 953

25,49%

448 469 657

16,80%

2

wp.pl

478 075 583

21,68%

317 387 458

12,78%

3

allegro.pl

224 299 755

10,68%

86 028 975

3,45%

4

interia.pl

178 631 792

22,32%

107 548 374

13,78%

5

o2.pl

91 735 728

15,06%

62 238 404

9,80%

6

gazeta.pl

87 200 341

28,20%

70 921 007

20,61%

7

pudelek.pl

84 620 605

47,94%

69 669 763

35,08%

8

fotka.pl

78 209 913

27,80%

72 220 544

24,50%

9

fakt.pl

65 895 045

38,27%

26 717 224

23,40%

10

ulub.pl

55 807 736

62,99%

54 087 092

55,91%

11

kwejk.pl

50 608 750

26,88%

44 507 037

17,98%

12

tvn24.pl

44 414 825

35,57%

25 908 499

25,07%

13

otomoto.pl

42 366 129

19,66%

22 258 636

11,87%

14

cda.pl

38 649 099

21,16%

15 965 869

12,35%

15

filmweb.pl

36 521 644

17,64%

26 567 806

11,55%

16

bezuzyteczna.pl

35 310 560

43,43%

32 845 882

23,57%

17

nk.pl

29 533 445

10,82%

-

-

18

sport.pl

26 058 044

41,57%

18 558 431

32,68%

19

pomponik.pl

24 466 402

31,96%

16 527 256

31,50%

20

ceneo.pl

24 277 383

25,56%

16 599 011

17,56%

Dołącz do dyskusji: W internecie mobilnym Grupa GG wyprzedziła Onet-RASP, Allegro.pl przed Interia.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl