W nowej umowie TVP z Episkopatem Polski zapisano codzienne transmisje Mszy Świętej i Koronki do Miłosierdzia Bożego

TVP1 będzie codziennie transmitowała poranną Mszę Świętą, TVP3 - Koronkę do Miłosierdzia Bożego, a TVP Info pokaże nowe programy katolickie. Takie zapisy znalazły się w zawartym w środę porozumieniu między Telewizją Polską a Episkopatem Polski.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Porozumienie sygnowali prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski i członek zarządu spółki Mateusz Matyszkowicz, zaś Konferencję Episkopatu Polski reprezentował biskup Artur Miziński. Dokument podpisał również arcybiskup Wacław Depo, przewodniczący rady ds. środków społecznego przekazu.

Msza Święta o godz. 7.00 w TVP1

TVP w komunikacie podkreśla, że chodzi o nowelizację porozumienia z 2008 roku. Zakłada ono dalsze funkcjonowanie i rozwój redakcji programów katolickich, rozszerzenie oferty programowej redakcji o nowe audycje na antenie TVP Info oraz w paśmie ogólnopolskim TVP3.

W umowie ujęto też codzienne transmisje porannej Mszy Świętej o godz. 7.00 w TVP1 (pojawiły się w ramówce w połowie marca, kiedy wprowadzono izolację społeczną z powodu epidemii, i zostały na stałe) oraz Koronka do Miłosierdzia Bożego (jest emitowana od połowy maja o godz. 15.00 w paśmie wspólnym TVP3).

Zawarte w 2008 roku porozumienie było przedmiotem debaty Konferencji Episkopatu Polski w październiku 2015 roku. Uczestnicy tamtego spotkania (pod kierownictwem abp. Wacława Depo) krytycznie podkreślali wówczas, że w ośrodkach regionalnych Telewizji Polskiej umowa ta realizowana była jedynie w części. - W zdecydowanej większości regionalnych ośrodków TVP można zaobserwować proces stopniowej ich eliminacji, co motywowane jest przez TVP brakiem środków finansowych - podała w 2015 roku Katolicka Agencja Informacyjna. TVP zdecydowanie odrzucała te sugestie.

jk
Autor artykułu:
jk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS