SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„W Sieci” i wPolityce.pl uruchamiają telewizję internetową wPolsce.pl

W najbliższy poniedziałek wystartuje serwis w wPolsce.pl tworzony przez zespół tygodnika „W Sieci” i serwisu wPolityce.pl (oba należą do firmy Fratria). - To telewizja - na razie internetowa, ale mamy nadzieję, że z czasem: dalej, szerzej. Uważamy, że wśród stacji telewizyjnych jest miejsce, potencjał i przede wszystkim potrzeba, żeby ten przekaz był jak najbardziej prawdziwy - zapowiedział Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii ds. redakcyjnych.

Article

Start wPolsce.pl został ogłoszony w poniedziałek po południu podczas uroczystości z okazji 7. rocznicy uruchomienia wPolityce.pl.

Z klipu promującego serwis wynika, że będą w nim emitowane głównie programy publicystyczne, m.in. „Poranna rozmowa” i „Wywiad gospodarczy”. Prowadzić je będą przede wszystkim publicyści „W Sieci” i wPolityce.pl, m.in. Jacek i Michał Karnowscy, Marek Pyza, Konrad Kołodziejski, Dorota Łosiewicz i Marcin Wikło.

- To telewizja - na razie internetowa, ale mamy nadzieję, że z czasem: dalej, szerzej. Mamy dość spore ambicje. Uważamy, że wśród stacji telewizyjnych jest miejsce, potencjał i przede wszystkim potrzeba, żeby ten przekaz był jak najbardziej prawdziwy, taką rolę widzimy dla wPolsce.pl - stwierdził Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii ds. redakcyjnych. - Łączymy z tym projektem duże nadzieje. Ostatnie szlify i próby trwają - dodał.

Studio wPolsce.pl zbudowano w obrębie newsroomu „W Sieci” i wPolityce.pl, co ma ułatwiać dziennikarzom komentowanie w programach bieżących wydarzeń.

Licznik na wPolsce.pl wskazuje, że strona wystartuje w najbliższy poniedziałek. Nie udało nam się na razie uzyskać dodatkowych informacji o serwisie.

Na wPolityce.pl od kilku miesięcy pojawia się więcej kilkuminutowych komentarzy wideo publicystów tego serwisu i tygodnika „W Sieci”. W ostatnim okresie publikowane są we własnym playerze.

Publicyści „W Sieci” często bywają w Telewizji Polskiej i spierają się o nią z „Gazetą Polską”

Dziennikarze wPolityce.pl i „W Sieci” od półtora roku często pojawiają się w programach publicystycznych mediów publicznych - zarówno jako goście, jak i gospodarze. Dorota Łosiewicz, Stanisław Janecki i Krzysztof Feusette są wśród prowadzących „W tyle wizji” w TVP Info, Łosiewicz, Marek Pyza i Marcin Wikło prowadzą niektóre wydania „Kwadransa politycznego” w TVP1 (ten ostatni wcześniej był jednym z gospodarzy „Czterech stron” w TVP Info), Bronisław Wildstein ma swój program „Południk Wildsteina” w TVP2 (po wakacjach ma on być emitowany w TVP Info), a w TVP Info jest pokazywany „Salon dziennikarski” prowadzony zazwyczaj przez Michała lub Jacka Karnowskiego.

Z kolei felietonista „W Sieci” Wiktor Świetlik pod koniec maja został dyrektorem radiowej Trójki.

Od prawie roku publicyści „W Sieci” spierali się co jakiś czas z dziennikarzami „Gazety Polskiej” (współtworzącymi też Telewizję Republika) o sytuację w mediach publicznych. Zaczęło się w sierpniu ub.r., kiedy po nieskutecznej próbie odwołania Jacka Kurskiego z funkcji prezesa TVP ci pierwsi pozytywnie oceniali jego działania na tym stanowisku, a ci drudzy je krytykowali.

W listopadzie ub.r. redaktor naczelny „Gazety Polskiej” Tomasz Sakiewicz skrytykował „Wiadomości” za niepodanie uzyskanych przez „Gazetę Polską Codziennie” informacji o wynikach sekcji zwłok Lecha i Marii Kaczyńskich oraz za promowanie braci Karnowskich. Michał Karnowski skomentował to następująco: „Odpowiedzialność i rozsądek nie polega na jeździe po Marzenie Paczuskiej, bo newsa nie puściła. Słabe”.

Niebawem we „W Sieci” negatywnie oceniono artykuł „GPC” o katastrofie smoleńskiej, a Jacek Karnowski skrytykował tekst Niezależna.pl informujący o objęciu nowej funkcji w Telewizji Polskiej przez jego żonę Justynę Karnowską. Jako odpowiadającego za wszystkie te publikacje wskazano Tomasza Sakiewicza. - Chcę z góry uprzedzić: w sprawie Smoleńska nie będę zawierał żadnych kompromisów również ze swoimi - odpowiedział Sakiewicz.

Z kolei w kwietniu publicyści tygodników spierali się w kontekście wyrzucenia z PiS niedawnego rzecznika prasowego MON Bartłomieja Misiewicza. Dziennikarze „Gazety Polskiej” zarzucili „W Sieci” i wPolityce.pl nadmierne krytykowanie 6 mln zł dotacji otrzymanej na projekt Puszcza.tv.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „W Sieci” i wPolityce.pl uruchamiają telewizję internetową wPolsce.pl

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysztof Psikuta
Jestem wybitnym lewicowym intelektualistą z Sosnowca bardzo dobre decyzje komisji europejskiej my lewicowi intelektualiści niezależni i wolni całkowicie popieramy każdą decyzje demokratycznej i pro obywatelskiej Unii Europejskiej proponujemy jako pro obywatelski lewicowy klub z Sosnowca przyjęcie każdej ilości imigrantów do każdej parafii w Polsce, jednoczesnie wyrażamy oburzenie z powodu haniebnego straszenia ludzmi innej rasy, wyznania i orientacji seksualnej tak jak to czynią ksenofoby z Pis którzy swoim wypowiedziami nakręcają spirale nienawiści i są odpowiedzialni za radykalizowanie sie muzłumanów co prowadzi do incydentów na terenie Unii Europejskiej.
11 27
odpowiedź
User
WS
Spoko niech robią, im więcej pluralizmu w mediach tym lepiej, tylko żeby z tego nie wyszła "cała prawda całą dobę"
29 16
odpowiedź
User
Jack
Super. Trzymam kciuki. Obyście odebrali elektorat tvn i agorze.
33 29
odpowiedź
User
ała
wPolsce.pl - portal podróżniczy, czy strona Polska the Times?
24 11
odpowiedź
User
Po co to komu?
Skoro jest TVP, republika, trwam...
20 9
odpowiedź