SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wanda Rapaczyńska: nie zniknie drukowana “Gazeta Wyborcza”

Wanda Rapaczyńska, prezes Agory, poinformowała, że spółka w ciągu najbliższych lat nie planuje zaprzestania sprzedaży drukowanej wersji “Gazety Wyborczej”. Spółka jednak planuje rozwój jej cyfrowej wersji.

Wanda Rapaczyńska, prezes AgoryWanda Rapaczyńska, prezes Agory

- Nie przewiduję wycofania drukowanej wersji „Gazety Wyborczej” w naszej średnioterminowej strategii do 2018 roku. Wciąż jest duże grono czytelników lubiących tradycyjną formę papierową - powiedziała Rapaczyńska w rozmowie z dziennikarzami. Powołała się także na przykład amerykańskiego “Newsweeka”, który po kilku latach obecności jedynie w formie elektronicznej, znów ukazuje się na papierze. - Branża jako taka przetrwa, ale niekoniecznie wszyscy gracze. Mam nadzieję, że „Gazeta Wyborcza” nie będzie „last man standing”. Konkurencja jest dobra dla wszystkich - dodała prezes Agory.

Agora w ub.r. dwa razy podnosiła cenę „Gazety Wyborczej”, kolejna podwyżka miała miejsce od stycznia br. Obecnie dziennik od poniedziałku do środy kosztuje 2,80 zł, a od czwartku do soboty - 3,20 zł. Na razie spółka nie precyzuje, czy w tym roku będzie kolejny wzrost ceny. - Uważamy, że za jakościowe dziennikarstwo trzeba płacić - podkreśliła jednak Wanda Rapaczyńska.

Za dodatkowa opłatą od 4 lutego br. dostępne są też treści z internetowego serwisu „Gazety Wyborczej” i jej magazynów. Po przeczytaniu 10 darmowych artykułów w miesiącu użytkownik jest przekierowywany do okna płatności, gdzie może wybrać jeden z trzech pakietów: „Wyborcza” w cenie 17,99 zł, „Wyborcza Plus” za 29,99 zł lub o 10 zł droższy pakiet „Wyborcza Premium” (więcej na ten temat). Do końca tego roku Agora chce pozyskać 40 tys. subskrybentów tej usługi. Dwa lata później ma ich być ich już 75 tys. Na razie spółka nie podaje, ile osób dotąd zdecydowało się na wykupienie tej usługi, m.in. dlatego, że przez pierwszy miesiąc oferowana jest w promocyjnej cenie 99 groszy.

Z raportu finansowego Agory wynika, że w 2013 roku przychody segmentu prasy tradycyjnej wyniosły 492,8 mln zł, czyli o 6,6 proc. mniej niż rok wcześniej.  Natomiast - według danych ZKDP -  średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w ub.r. wyniosła 197 882 egz. , czyli o 16,1 proc. mniej niż rok wcześniej (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: Wanda Rapaczyńska: nie zniknie drukowana “Gazeta Wyborcza”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
udecka "Trybunka Ludu"
Więcej manipulacji i jeszcze trochę potrwa. A później do Rydzyka.
odpowiedź
User
by rzyło sie lepij
Średnioterminowa strategia lat poprzednich przewidywała sprzedaż 1 mln egzemplarzy i co?? Nie życzę powodzenia w dojeniu polskiego budżetu ale życzę niszowości czyli właściwego miejsca dla tego czegoś.
Pozdrówcie swoje autorytety (urbana jaruzelskiego kiszczaka itp)
odpowiedź
User
lest
A co tam u Rywina i Michnika ?
odpowiedź