SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Warexpo: w ub.r. przychody 41 proc. w górę, w kwietniu sprzedaż 85 proc. w dół

Należąca do warszawskiego ratusza firma reklamy zewnętrznej Warexpo w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 40,7 proc. do 8,25 mln zł oraz spadek zysku netto z 738,7 do 610,7 tys. zł. Z powodu epidemii koronawirusa spółka w kwietniu br. zrealizowała jedynie 15 proc. planowanej sprzedaży.

Nośnik reklamowy Warexpo, fot. Ewelina Lach Article

Wszystkie wpływy Warexpo pochodziły z usług reklamowych. Wpływy krajowe zwiększyły się rok do roku z 6,74 do 7,1 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 66,3 do 10,5 tys. zł.

Do firmy należy prawie tysiąc nośników reklamowych w Warszawie, przede wszystkim słupy i nośniki na kioskach. Ponadto spółka pośredniczy w sprzedaży oferty ponad 3 tys. ekranów digital signage w stołecznych autobusach i tramwajach oraz nośników w innych dużych miastach.

W ub.r. Warexpo zainstalowało 18 nowych, podświetlanych słupów reklamowych oraz rozwijało cyfrowy nośnik Junior - wyposażony w dwa 75 calowe ekrany digital signage, udostępniający przechodniom darmowe wi-fi, informacje miejską w czasie rzeczywistym, i możliwość ładowania urządzeń mobilnych. - W 2018 roku Spółka posadowiła prototyp, który po fazie testów będzie podstawą budowania sieci takich nośników w Warszawie - zapowiedziała spółka w sprawozdaniu.

1,2 mln zł opłat za zajęcie pasa drogowego

Wydatki operacyjne Warexpo zwiększyły się rok do roku o 49,7 proc. - z 4,97 do 7,44 mln zł. Najmocniej przyczynił się do tego wzrost kosztów podatków i opłat z 211,6 tys. zł do 2,34 mln zł. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że w ub.r. na podstawie decyzji Zarządu Dróg Miejskich zapłaciła 1,24 mln zł opłaty za zajęcie pasa drogowego w 2020 i 2021 roku.

- Po statystycznym doprowadzeniu do porównywalności kosztów operacyjnych 2018 i 2019 roku o kwotę tej opłaty koszty operacyjne 2019 roku będą o 6,5 proc. wyższe od kosztów 2018 roku - zaznaczono.

Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 1,76 do 1,91 mln zł, a na wynagrodzenia zmalały minimalnie - z 2,094 do 2,092 mln zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie stałe w firmie wynosiło 17,5 etatów, wobec 16,7 rok wcześniej.

Koszty amortyzacji zwiększyły się ze 157,8 do 327,8 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - ze 130,8 do 153,5 tys. zł, a wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 230,2 do 219,6 tys. zł.

Zysk na kapitał zapasowy

Zmniejszyły się wyniki rentowności Warexpo. Zysk sprzedażowy spadł z 893,6 do 808,6 tys. zł, zysk operacyjny - z 899,4 do 751,4 tys. zł, zysk brutto - z 919 do 765,1 tys. zł, a zysk netto - z 738,7 do 610,7 tys. zł.

Zysk netto został w całości przeznaczony na kapitał zapasowy.

W kwietniu wpływy 85 proc. w dół

W sprawozdaniu zwrócono uwagę, że epidemia koronawirusa negatywnie wpłynęła na działalność firmy także dlatego, że ok. 60 proc. jej wpływów zapewniają reklamodawcy z sektora czasu wolnego, a wskutek epidemii odwołano zdecydowaną większość tegorocznych imprez masowych.

- Biorąc pod uwagę, że w praktyce zamknięty już jest I kwartał, to do zrealizowania planu sprzedażowego jest jeszcze ok. 6 mln zł, 60 proc. z tej kwoty to 3,6 mln zł. Już teraz widać wpływ na przychody w pierwszym miesiącu drugiego kwartału. W kwietniu br. wykonanie przychodów może wynieść 15 proc. planowanych - opisano.

Reklama zewnętrzna jest jednym z kanałów marketingowych najmocniej dotkniętych epidemią. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej na początku maja podała, że w pierwszym kwartale wydatki na reklamę zewnętrzną zmalały rok do roku o 3,5 proc. do 100,3 mln zł.

Organizacja prognozowała, że w całym br. spadek może sięgnąć 40 proc. Pod koniec maja skorygowano tę prognozę w górę. - Z dzisiejszego punktu widzenia oceniam, że spadek wpływów może być na poziomie do 15 procent - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Warexpo: w ub.r. przychody 41 proc. w górę, w kwietniu sprzedaż 85 proc. w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl