SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wavemaker zwiększył przychody w Polsce, 5 mln zł na minusie

Agencja mediowa Wavemaker (należy do koncernu WPP) w ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 7,4 proc. do 654,64 mln zł, a wskutek spadku pozostałych wpływów operacyjnych jej wynik netto poszedł w dół z 1,32 mln zł zysku do 5,47 mln zł straty.

Przychody krajowe polskiej spółki Wavemaker wzrosły w ub.r. z 539,62 do 595,62 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 70,05 do 59,01 mln zł.

Agencja w sprawozdaniu finansowym wyliczyła, że w ub.r. obsługiwała swoich dotychczasowych klientów (m.in. Huawei, Jeronimo Martins z marką Biedronka, IKEA, USP Zdrowie, Henkel i Netflixa), a także nowo pozyskanych: Restaurant Partners (z marką Glovo), HIPP, MGA Entertainment i Viacom. Zaznaczyła, że „osiągała przychody wynikające z rozszerzenia współpracy z dotychczasowymi klientami, wliczając sprzedaż nowych usług”.

Zaznaczyła, że „osiągała przychody wynikające z rozszerzenia współpracy z dotychczasowymi klientami, wliczając sprzedaż nowych usług”.

Wpływy od innych firm z koncernu WPP wyniosły w ub.r. 23,87 mln zł (wobec 23,34 mln zł rok wcześniej), na co złożyło się m.in. 9,45 mln zł od GroupM, 4,46 mln zł od holenderskiego GroupM i 4,31 mln zł od niemieckiego Wavemaker. GroupM, który bezpośrednio ma 100 proc. udziałów agencji, świadczy dla niej usługi przy realizacji kampanii w internecie, radiu, kinach i na outdoorze.

8 pracowników mniej

Koszty operacyjne Wavemakera zwiększyły się o 7,1 proc. do 670,19 mln zł, z czego wydatki na usługi obce (głównie powierzchnie reklamowe kupowane na potrzeby realizowanych kampanii) - z 597 do 641,53 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 20,86 do 21,79 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 5,28 do 5,1 mln zł. Liczba pracowników agencji zmniejszyła się w ub.r. ze 165 do 157.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na amortyzację spadły z 796,4 do 291,3 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - z 589,9 do 488,3 tys. zł. Koszty poniesione w ramach koncernu WPP wyniosły 160,38 mln zł, z czego 154,55 mln zł agencja zapłaciła GroupM.

Wynik netto 7 mln zł w dół

Strata sprzedażowa Wavemakera nieznacznie zmalała - z 15,86 do 15,55 mln zł. Natomiast inne wyniki rentowności mocno pogorszyły się wskutek spadku pozostałych przychodów operacyjnych z 19,08 do 10,34 mln zł, wpływów finansowych z 229,6 do 56 tys. zł i wzrostu pozostałych kosztów operacyjnych z 372,5 do 835,3 tys. zł.

W konsekwencji wynik operacyjny poszedł w dół z 2,85 mln zł zysku do 6,04 mln zł straty, a wynik netto - z 1,32 mln zł zysku do 5,47 mln zł straty.

Wavemaker zapowiedział, że w br. planuje „zwiększenie udziału przychodów z nowych mediów (strony internetowe, aplikacje mobilne, wirtualne światy, multimedia) w łącznych przychodach Grupy, w tym również e-commerce oraz rozwój zaawansowanej technologicznie reklamy targetowanej i związanych z tym inwestycji w rozwój aplikacji i technologii gromadzenia i przetwarzania danych”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Dołącz do dyskusji: Wavemaker zwiększył przychody w Polsce, 5 mln zł na minusie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Areczek
Otaczanie się klakierkami i lizusami przynosi efekty.
"Jestescie najlepsi!"
0 0
odpowiedź