Whitepress po przejęciu przez RTB House urosła o dwie trzecie

W ub.r. agencja content marketingowa Whitepress, przejęta półtora roku temu przez RTB House, zwiększyła przychody o 68 proc. do 48,71 mln zł, utrzymując zysk netto powyżej 4 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Whitepress po przejęciu przez RTB House urosła o dwie trzecie

Na zeszłoroczne przychody Whitepress złożyło się 46,2 mln zł od klientów w kraju i 2,5 mln zł z zagranicy. W sprawozdaniu agencja podkreśliła, że w ub.r. zwiększyła się liczba jej klientów zarówno wśród reklamodawców, jak i wydawców internetowych.

Wyliczyła, że kontynuowała ekspansję w Europie Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, a także zaczęła działalność w Turcji.

Na początku ub.r. 100 proc. jej udziałów kupiła RTB House, przejęła je od Grupy Netsprint (miała 70 proc. udziałów), Pawła Strykowskiego (18 proc.) i Tomasza Kwaśnego (12 proc.).

Whitepress poniosła w ub.r. 43,61 mln zł kosztów operacyjnych, o 78,6 proc. więcej niż w 2020 roku. Stanowiące zdecydowaną większość nakłady na usługi obce wzrosły z 18,92 do 33,34 mln zł.

Natomiast koszty wynagrodzeń poszły w górę z 4,82 do 8,72 mln zł, ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 236,8 do 569,8 tys. zł, amortyzacji - z 322,4 do 520,4 tys. zł, a zużycia materiałów i energii - z 82,8 do 301,2 tys. zł. W agencji pracowało średnio 35 osób.

Agencja nieznacznie poprawiła zyskowność: na poziomie sprzedażowym z 4,65 do 5,1 mln zł, na operacyjnym - z 5,01 do 5,21 mln zł, a na poziomie netto - z 4,21 do 4,39 mln zł. Cały zysk netto przekazano na kapitał zapasowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"