Whitepress po przejęciu przez RTB House urosła o dwie trzecie

W ub.r. agencja content marketingowa Whitepress, przejęta półtora roku temu przez RTB House, zwiększyła przychody o 68 proc. do 48,71 mln zł, utrzymując zysk netto powyżej 4 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Whitepress po przejęciu przez RTB House urosła o dwie trzecie

Na zeszłoroczne przychody Whitepress złożyło się 46,2 mln zł od klientów w kraju i 2,5 mln zł z zagranicy. W sprawozdaniu agencja podkreśliła, że w ub.r. zwiększyła się liczba jej klientów zarówno wśród reklamodawców, jak i wydawców internetowych.

Wyliczyła, że kontynuowała ekspansję w Europie Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, a także zaczęła działalność w Turcji.

Na początku ub.r. 100 proc. jej udziałów kupiła RTB House, przejęła je od Grupy Netsprint (miała 70 proc. udziałów), Pawła Strykowskiego (18 proc.) i Tomasza Kwaśnego (12 proc.).

Whitepress poniosła w ub.r. 43,61 mln zł kosztów operacyjnych, o 78,6 proc. więcej niż w 2020 roku. Stanowiące zdecydowaną większość nakłady na usługi obce wzrosły z 18,92 do 33,34 mln zł.

Natomiast koszty wynagrodzeń poszły w górę z 4,82 do 8,72 mln zł, ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 236,8 do 569,8 tys. zł, amortyzacji - z 322,4 do 520,4 tys. zł, a zużycia materiałów i energii - z 82,8 do 301,2 tys. zł. W agencji pracowało średnio 35 osób.

Agencja nieznacznie poprawiła zyskowność: na poziomie sprzedażowym z 4,65 do 5,1 mln zł, na operacyjnym - z 5,01 do 5,21 mln zł, a na poziomie netto - z 4,21 do 4,39 mln zł. Cały zysk netto przekazano na kapitał zapasowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii