SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skargi do KRRiT na materiały „Wiadomości” o Donaldzie Tusku

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło 38 skarg na materiały „Wiadomości” TVP1 z 19 i 20 lipca dotyczącego szefa Platformy Obywatelskiej Donalda Tuska.

Article

Skargi do KRRiT napłynęły w związku z materiałami „Wiadomości”, które były poświęcone powrotowi Donalda Tuska do polskiej polityki. - W sprawie materiałów wyemitowanych 19 i 20 lipca 2021 roku w „Wiadomościach” (TVP) na temat Donalda Tuska, w tym też pasków w „Wiadomościach” poświęconych Donaldowi Tuskowi, do KRRiT wpłynęło: 29 skarg indywidualnych na wydanie z 19 lipca br. i 9 skarg indywidualnych na wydanie z 20 lipca br. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzeczniczka KRRiT.

Jaka będzie dalsza procedura w związku ze skargami? - Obecnie KRRiT oczekuje na dokumentację, o która się zwróciliśmy do nadawcy, dotyczącą ww. spraw, tj. na nagrania ww. wydań "Wiadomości" oraz stanowiska wobec postawionych zarzutów - informuje Brykczyńska.

„Wiadomości” 19 lipca poinformowały, że Tusk wrócił z urlopu i „straszy ruskim ładem”. Później wyemitowały materiał Macieja Sawickiego. Reporter pokazał w nim sondę uliczną, podczas której Polacy krytykowali byłego premiera. Autor materiału przypomniał wiele razy wypowiedzi Tuska w języku niemieckim, które padły w związku z 50 rocznicą powstania CDU. Sawicki stwierdził, że „Polacy oczekują konkretnej propozycji, a lider Platformy Obywatelskiej eskaluje konflikty i awantury”.

Zobacz także: W „Faktach” miks z „Wiadomości”: pochwała rządu i krytyka Tuska (wideo)

Wycinka lasów, mienie pożydowskie, niedopuszczenie pływaczek i Janusz Palikot

Reporter zarzucił szefowi PO, że krytykuje wycinkę lasów, a sam według WikiLeaks miał namawiać do prywatyzacji lasów, żeby później sfinansować roszczenia za mienie pożydowskie. Sawicki zaatakował też Tuska za niedopuszczenie polskich pływaczek do Letnich Igrzysk Olimpijskich. Przypomniał, że prezesem Polskiego Związku Pływackiego jest były współpracownik Joanny Muchy, minister sportu w rządzie PO-PSL. „Wiadomości” przypomniały też akcję ABW w redakcji „Wprost” po wybuchu afery taśmowej, wejście funkcjonariuszy do mieszkania twórcy strony Antykomor.pl i zwolnienie redaktora naczelnego „Faktu” Grzegorza Jankowskiego, które miało być efektem nacisków.


 „Zdaniem komentatorów to kolejny dowód na to, że Tusk realizuje strategię kłamstwa przygotowaną przez swojego byłego współpracownika Janusza Palikota, który wprost apelował do polityków Platformy Obywatelskiej: Musicie kłamać, bo w uczciwiej demokratycznej rywalizacji nie macie szans na wygraną z Prawem i Sprawiedliwością” – spuentował Sawicki.

Zobacz także: „Wiadomości” odpowiadają „Faktom”: medialny parasol ochronny Donalda Tuska (wideo)

Spacer z Władimirem Putinem, roszczenia żydowskie i stosunek do religii

W „Wiadomościach” z 20 lipca prof. Grzegorz Górski z Kolegium Jagiellońskiego – Toruńskiej Szkoły Wyższej stwierdził, że „Bruksela wysłała Donalda Tuska do Polski, aby doprowadzić do politycznego przesilenia, żeby wybory odbyły się na wiosnę przyszłego roku poprzez naciski finansowe, żeby sytuację w Polsce i na Węgrzech zdestabilizować”. Autorem materiału był Marcin Szewczak. Następny materiał również dotyczył byłego premiera. Towarzyszył mu pasek z napisem „Kampania kłamstw Donalda Tuska”.

Reporter Maciej Sawicki stwierdził w offie, że podczas wystąpienia byłego premiera w Gdańsku mieliśmy do czynienia z „falą ziewania”. Później pojawiła się wypowiedź Tuska: „Porządek, który tutaj wprowadzają jest bliźniaczo podobny do tego, który wprowadza Putin w Rosji”. Następnie Sawicki przypomniał wizytę Władimira Putina na sopockim molo i spacer z ówczesnym premierem. Autor materiału zwrócił uwagę na to, że w 2007 roku rosyjskie media określiły Tuska „naszym człowiekiem w Warszawie”. Sawicki przypomniał, że Tusk chciał Rosjanom sprzedawać państwowe firmy. „Wiadomości” pokazały wypowiedź szefa PO o możliwym krótszym tygodniu pracy, a później przypomniały, że to za jego rządów doszło do podwyższenia wieku emerytalnego. W materiale pojawiła się też wypowiedź Tuska zarzucającego rządowi wycięcie 250 mln drzew. Chwilę po niej Sawicki przypomniał informacje WikiLeaks w sprawie spłaty żydowskich roszczeń z prywatyzacji lasów. Później autor pokazał zdjęcie Tuska z 2005 roku, kiedy pozował wraz z rodziną na tle krzyża. Zwrócił uwagę, że zdaniem Janusza Palikota były premier miał na zamkniętym spotkaniu zdradzić, że w rzeczywistości „nienawidzi kleru”. Przypomniano też awanturę wokół krzyża na Krakowskim Przedmieściu po katastrofie smoleńskiej.


„Wiadomości”, których oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 12,79 proc., czyli o 397 tys. widzów były wiceliderem wśród serwisów informacyjnych. W pierwszym półroczu 2021 roku wyniosła 2,71 mln osób (2,15 mln w TVP1 i 555 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 20,46 proc. (rok wcześniej było to 22,41 proc.) W I półroczu najchętniej  oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Skargi do KRRiT na materiały „Wiadomości” o Donaldzie Tusku

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Holly
To są same fakty więc na co się Donek skarży ?
odpowiedź
User
luk
dla beki czasami ta propagande pisowska oglądam...
odpowiedź
User
Jokor
tego nie idzie ogladac kto to jeszcze oglada ???
odpowiedź