Zapowiadając materiał, Anita Werner przypomniała wypowiedź posła PiS Marka Suskiego, że po wejściu w życie nowelizacji ustawy medialnej, określanej jako „lex TVN”, „będziemy mieli jakiś tam wpływ” na to, co dzieje się w TVN.
- W sejmowej komisji ustawa zyskała większość, ale jeżeli wejdzie w życie, to widzowie stracą wszystko. To państwo macie prawo wyboru. A Jakub Sobieniowski pokaże co wtedy, jak wyboru nie ma - stwierdziła.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lex-tvn-projekt-prawo-i-sprawiedliwosc,7170148006865025a ##
- Wypowiedzi Donalda Tuska w języku niemieckim są tam, gdzie umieścili je pracownicy rządowej telewizji. A to tylko niewielka próbka tego, jak i jak często są używane - zaznaczył reporter „Faktów”.
W dalszej części materiału przeplatają się dwa typy fragmentów z „Wiadomości”: pochwały działań rządu (przede wszystkim ogłoszonego jakiś czas temu Polskiego Ładu, zwłaszcza zapowiedzianych inwestycji) oraz krytyczne relacje o powrocie Donalda Tuska do krajowej polityki (m.in. wplatane wiele razy do materiałów jego słowa po niemiecku: głównie „fur Deutschland” i „Danke fur alles”).

Na końcu materiału Jakub Sobieniowski przypomniał, że w niedawnej rozmowie z „Rzeczpospolitą” Marek Suski zgodził się z tezą w pytaniu, TVN powinien brać wzór z TVP. - Jednak ciągle jeszcze jest wybór, co się chce oglądać. Z naciskiem na „jeszcze” - skomentował reporter.
- "Fakty" zaserwowały widzom TVN śmiertelną dawkę strychniny z "Wiadomości". Trwa to już ze 4 albo 5 minut longiem. Samo gęste: mieszanka nawilżania PiS, przeplatana pluciem na Tuska i rytmicznym "Für Deutschland". To jest relacja z alternatywnej rzeczywistości... - skomentował na Twitterze Dariusz Ćwiklak z „Newsweek Polska”.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-atak-donald-tusk-dlaczego-zagrozenie-dla-pis,7170151093991041a ##

To kolejny taki materiał autorstwa Jakuba Sobieniowskiego. 11 lutego br. całe wydanie „Faktów” było poświęcone akcji „Media bez wyboru”, w ramach której duża część prywatnych mediów protestowała przeciw propozycji podatku od przychodów reklamowych.











