- Prywatne media pieniądze muszą zarobić same na siebie, na te rządowe płacą wszyscy, bo jest abonament. Wszyscy też płacą wtedy, kiedy na rządowe media idą pieniądze z budżetu, a poszły na nie właśnie kolejne dwa miliardy. Miały być przeznaczone na misję. Jak wygląda ta misja? - spytała Anita Werner w zapowiedzi materiału Jakuba Sobieniowskiego.
W relacji obszar z wideo był mniejszy, a po obu bokach na czarnym tle umieszczono hasło „Media bez wyboru”. - Nie zmieniliśmy treści pasków, które powinny być informacyjne. Nie ingerowaliśmy w treść wypowiedzi pracowników telewizji rządowej, jej gości i komentatorów. Nawet, gdy pojawi się muzyka, to będzie wybór redakcji - zaznaczył Sobieniowski.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podatek-od-reklam-podatek-dochodowy-ile-zaplacily-tvn-i-polsat ##

Potem przez prawie cztery minuty pokazywano fragmenty programów informacyjnych i publicystycznych Telewizji Polskiej z ostatniego okresu. Wybrano po kilka ujęć z „#Jedziemy” (m.in. jak Jarosław Jakimowicz dziękował Antoniemu Macierewiczowi, a Agnieszka Siewiereniuk-Maciorowska mówiła o Marcie Lepmart, że „ciąża jej nie grozi”) i „Motelu Polska” (jak oglądający chwalili dosadne wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego w Sejmie).
Przywołano pochwały dla prezydenta Andrzeja Dudy: pokazany kilka dni przed pierwszą turą zeszłorocznych wyborów prezydenckich materiał Macieja Sawickiego o spotkaniach wyborczych Dudy (na relację złożono ponad 20 skarg do KRRiT), pytanie Danuty Holeckiej do Andrzeja Dudy z ostatniego wywiadu przed drugą turą: „Co zrobić, żeby to pan wygrał?” oraz słowa Sławomira Świerzyńskiego, że obecny prezydent „jest erudytą, jemu miód z ust kapie”.

Przypomniano też słowa prezesa TVP Jacka Kurskiego wypowiedziane w marcu ub.r. na krótko przed odwołaniem z tego stanowiska, że świetny start kampanii Andrzeja Dudy „jest wynikiem rzetelnego, dobrego informowanie o jego aktywności, życzę mu jak najlepiej”.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podatek-od-reklam-protest-transmisje-polsat-sport-eurosport-odwolane,7170383185618561a ##
- Prawie 2 mld zł na TVP płacą wszyscy podatnicy w Polsce, czy tego chcą czy nie - podsumował Jakub Sobieniowski.

W czwartkowych „Faktach” wszystkie materiały dotyczyły planowanego podatku od przychodów reklamowych i protestu wobec niego, który w środę wiele mediów prywatnych prowadziło pod hasłem „Media bez wyboru”.
Wyjaśniono akcję, opisano jej przebieg, reakcje zagranicznych mediów, polityków z Polski i zagranicy i widzów. Przypomniano też ważne materiały śledcze dziennikarzy mediów prywatnych w ostatnich latach, a także relacje przyczyniające się do rozwiązania problemów zwykłych ludzi.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-10-luty-2021-protest-czarna-plansza-tvp1,7170382889355393a ##
Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia oglądalność „Faktów” wynosiła 3,23 mln widzów, z czego 2,89 mln w TVN i 340,4 tys. w TVN24 BiS.











