SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wojciecha Borowskiego czeka odbudowa pozycji McCann Worldgroup (opinie)

- Wojciech Borowski obejmując funkcję CEO w McCann Worldgroup podejmuje się trudnego zadania. Będzie musiał odbudować pierwszoligową pozycję firmy na polskim rynku - mówią eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl.

Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup w Polsce Article

Jak już informowaliśmy Wojciech Borowski objął właśnie funkcję CEO w polskim oddziale McCann Worldgroup, tym samym będzie zarządzał wchodzącymi w jej skład agencjami McCann Warsaw, Momentum Worldwide, MRM Worldwide oraz Weber Shandwick. Borowski pracuje w branży reklamowej od 1996 roku. Karierę zaczynał w agencji Grey Warsaw, przez wiele lat zarządzał agencją Euro RSCG Poland. Stanowisko CEO było nieobsadzone w McCann Worldgroup Poland od trzech lat, odkąd po prawie 20 latach pracy opuścił je Marek Janicki (więcej na ten temat).

Przedstawiciele polskiej branży reklamowej, z którymi rozmawialiśmy, zgodnie określają Borowskiego jako wybitnego specjalistę ds. reklamy. Ale już na temat kondycji McCann Worldgroup Polska wypowiadają się niechętnie twierdząc, że przed Borowskim stoi nie lada trudne zadanie.

- Borowski na pewno wykorzysta swoje doświadczenia zdobyte podczas swojej bytności w Euro RSCG. Musiał tam koordynować działalność wielu podmiotów wchodzących w skład grupy. Było to zadanie trudne, które zrealizował z sukcesem, ponieważ firma pod jego wodzą funkcjonowała bez zastrzeżeń. Jest osobą, która z pewnością podoła nowemu zadaniu, chociaż nie jest to uzależnione tylko od niego - tutaj musi mieć miejsce synergia pomiędzy wszystkimi komórkami w McCann Worldgroup oraz chęć współpracy - mówi nam Rafał Baran, CEO Greygroup Polska.

- A jest co robić. Od czasu odejścia Marka Janickiego, czyli od prawie trzech lat, McCann de facto przestał być istotnie zauważalny na polskim rynku. Prawie w ogóle przestaliśmy spotykać agencję na przetargach, kampanie przez nich realizowane nie były specjalnie widoczne ani nie otrzymywały nagród na konkursach. Jeśli się cokolwiek mówiło o agencji, to o problemach, redukcjach itd. Uważam, że w całym polskim oddziale grupy McCann Worldwide nie było przez ten cały czas osoby, która miałaby jakąś spójną wizję oraz byłaby w stanie profesjonalnie spiąć działania wszystkich podmiotów funkcjonujących w grupie - dodaje Baran.

Marek Gargała, CEO w agencji Publicis nie rozumie, dlaczego tak długo zwlekano z decyzją obsadzenia stanowiska CEO w polskim oddziale McCann Worldgroup.

- Nad tym zastanawiają się chyba wszyscy obserwujący nasz rynek. Pewnie z perspektywy czasu i z punktu widzenia tej agencji można powiedzieć, że warto było poczekać akurat na Wojtka Borowskiego. Tym samym McCann ma ogromną szansę na powrót do pierwszej ligi. A to juz gorsza wiadomość dla nas, konkurentów, zwłaszcza, że nowy management będzie musiał się zabrać się ostro do pracy, aby nadrobić zaległości ostatnich lat - mówi Wirtualnemedia.pl Marek Gargała.

Rozmawialiśmy także z Piotrem Łysakiem, który przez ostatnie trzy lata był szefem agencji McCann Warsaw, a z grupą związany był od 1997 roku. Łysak mówi krótko: Objęcie przez Wojtka tego stanowiska to dobra wiadomość. Życzę mu szybkiego odzyskania przez grupę pozycji jednego z trzech największych graczy w branży. Pytany o szczegóły, nie chce komentować.

Po odejściu z Euro RSCG Borowski prowadził własną firmę GeoMobile, w której odpowiadał m.in. za obsługę marek i prowadzenie komunikacji. GeoMobile ma teraz zacząć dostarczać technologie mobilne agencji MRM Worldwide, funkcjonującej w ramach McCann Worldgroup.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wojciecha Borowskiego czeka odbudowa pozycji McCann Worldgroup (opinie)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
begonia
Baran, Ty to zawsze coś tak mądrego i odkrywczego powiesz. Twoje spicze są porywające.
12 9
odpowiedź
User
RSVP
No, po tym jak poleciały ostatnie głowy z postpezetpeerowskiej spóścizny Janickiego, jest szansa na zmianę. Zobaczymy czy podoła. A to że, system zaczął się sypać, to nie po Papie Janickim, ale dawno za jego działalności. Musiał chłop tylko dociągnąć do emerytury. W międzyczasie Ordynacka poszła bardziej w odstawkę, rynek sprawdził karty, i z "niby-wizji" zostało to, na czym się opierała. Gruzy.
15 9
odpowiedź
User
max
a że Borowski pracował już kiedyś w McCannie? i został wywalony przez Papę?
17 8
odpowiedź
User
szuja
Z Szuleckim nie macie szans na polu kreatywnej rywalizacji. Będzie wam ciężej niż ciężko.
12 10
odpowiedź
User
Tolek
Przykro to pisać ale przed laty - wtedy kiedy agencja MCE była na topie - wiele biznesów zdobywała w rezultacie działań Papy i często były to bardzo niejasne i zawiłe układy. Teraz ten biznes działa już inaczej a więc trzeba wziąć się do roboty i kroczek po kroczku działać. Ale powrót na top jest możliwy. Powodzenia.
12 8
odpowiedź