SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy reklamowe TVP1 i TVP2 spadły niemal o połowę

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2015 roku były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com Article

W czerwcu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,08 mln spotów reklamowych, o 18,56 proc. więcej niż w czerwcu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,95 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 282,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody z tego tytułu były o 8,44 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9 proc. do 217,42 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (104,25 mln zł; spadek o 44,42 proc.) i TVP2 (74,79 mln zł; w dół o 45,78 proc.). Warto dodać, że w czerwcu ub.r. obie główne anteny TVP transmitowały mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii.

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 52,09 mln zł i wzrostem o 32,46 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał Puls 2 - było to 87,26 proc. do 25,33 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

czerwiec 2014

czerwiec 2015

Polsat

260 927 670

282 948 160

TVN

199 470 640

217 424 220

TVP1

187 559 531

104 250 067

TVP2

137 942 839

74 793 875

TVN24

39 325 689

52 092 207

TV4

29 512 558

45 343 675

AXN

41 116 600

44 531 999

TVN7

31 653 984

41 838 140

Discovery

36 529 352

37 383 433

TV PULS

27 692 241

35 622 539

Stopklatka

20 506 060

32 030 640

National Geographic

27 390 002

29 481 298

TLC

25 065 295

26 778 344

Comedy Central

24 596 283

26 435 618

Puls 2

13 526 132

25 328 845

Disney Channel

18 427 964

24 997 335

Investigation Discovery

24 258 339

24 422 022

Polsat2

21 805 488

22 619 440

Eska TV

18 539 050

22 490 110

TVN Style

14 985 344

22 190 668

W czerwcu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 83,42 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 36,46 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (58,46 mln zł; do góry o 119,02 proc.) i Polkomtel (50,38 mln zł; + 68,89 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

czerwiec 2014

czerwiec 2015

AFLOFARM

61 131 633

83 418 730

UNILEVER

26 691 829

58 460 537

POLKOMTEL SA

29 831 053

50 383 014

NESTLE

44 505 529

47 278 886

KOMPANIA PIWOWARSKA

34 462 403

44 485 094

PEPSICO

26 873 943

40 318 484

ORANGE SA

45 149 724

38 739 205

COCA COLA

31 395 494

37 360 333

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

27 826 968

36 388 570

P4

46 132 120

35 613 765

GRUPA ZYWIEC SA

39 817 985

29 953 165

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

18 291 073

28 125 996

LOREAL

9 166 552

26 799 734

POLPHARMA

19 949 165

24 705 160

JOHNSON & JOHNSON

12 058 459

22 258 211

HENKEL/SCHWARZKOPF

21 954 834

22 032 298

VOLKSWAGEN GROUP

15 254 620

21 099 591

FERRERO

28 635 614

20 914 695

PKO BP SA

9 694 165

19 117 067

JERONIMO MARTINS

10 376 195

12 746 906

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe TVP1 i TVP2 spadły niemal o połowę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
And
Przeczytałem to dwa razy i chyba tytuł wprowadza w błąd. Spadły w czerwcu w stosunku do czerwca rok temu kiedy był Mundial.
17 9
odpowiedź
User
And2
Wirtualne to już naprawdę żenujący poziom ... mając informacje wcześniej i je nawet publikując nic nie napiszą co się stało z polityką handlową głównych stacji i cennikiem.
9 9
odpowiedź