SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” ze sprzedażą na poziomie 23 tys. egz. Duży spadek „W Sieci” i „Do Rzeczy”

W maju br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2016 roku wyniosła 125 189 egz. Było to o 5,19 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 2,98 proc. do 112 271 egz.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. względem maja ub.r. poszła do góry o 4,89 proc. i wyniosła ona 109 279 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 015 egz., po spadku o 8,07 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 8,70 proc. do 52 509 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w maju br. wyniósł 23 407 egz., czyli mniej o 33,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu zajął miejsce siódme.

Wirtualnemedia.pl

maj

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

188 539

125 189

125 189

202 654

132 046

132 046

-5,19%

Polityka

166 248

112 271

112 271

169 495

115 726

115 723

-2,98%

Newsweek Polska

163 552

109 381

109 279

164 244

104 297

104 189

4,89%

W Sieci

147 792

70 015

70 015

150 043

76 158

76 158

-8,07%

Tygodnik Do Rzeczy

113 976

61 434

52 509

118 588

66 436

57 511

-8,70%

Gazeta Polska

98 889

35 897

35 587

103 269

37 597

37 198

-4,33%

Wprost

90 500

91 949

23 407

112 500

103 634

35 075

-33,27%

Tygodnik Powszechny

40 100

19 313

19 059

38 700

19 288

18 880

0,95%

Przegląd

51 000

16 680

16 680

51 000

17 505

17 505

-4,71%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 699

282 727

282 727

465 687

285 558

285 558

-0,99%

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, którego wynik zwiększył się tutaj o 0,55 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 13,17 proc., odnotowała „Polityka”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

maj

kwiecień

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

188 539

125 189

125 189

192 276

134 370

134 370

-6,83%

Polityka

166 248

112 271

112 271

183 980

129 298

129 298

-13,17%

Newsweek Polska

163 552

109 381

109 279

176 705

108 781

108 679

0,55%

W Sieci

147 792

70 015

70 015

147 697

71 736

71 736

-2,40%

Tygodnik Do Rzeczy

113 976

61 434

52 509

115 483

67 730

58 805

-10,71%

Gazeta Polska

98 889

35 897

35 587

99 720

37 584

37 321

-4,65%

Wprost

90 500

91 949

23 407

93 250

92 621

24 079

-2,79%

Tygodnik Powszechny

40 100

19 313

19 059

40 250

21 296

21 266

-10,38%

Przegląd

51 000

16 680

16 680

51 000

17 465

17 465

-4,49%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 699

282 727

282 727

455 805

277 484

277 484

1,89%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Wprost” ze sprzedażą na poziomie 23 tys. egz. Duży spadek „W Sieci” i „Do Rzeczy”

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Wielki sukces Wróblewskiego. Co miesiąc to najgorszy wynik w historii Wprost. Facet koncertowo zarżnął tygodnik.
odpowiedź
User
juu
problemy wprost zaczely sie od najazdu ABW, jakos doczepila sie wtedy latka pisowskiego tygodnika i lecialo w dol, potem sami stwierdzili ze moze to jest droga stajac sie pisowskim tygodnikiem ale wtedy to juz polecialo na leb na szyje bo ludzie nie przestawili sie z dorzeczy czy wsieci na wprost.
odpowiedź
User
brysio
Jeśli ktoś z was chce zrobić przekręt jak "Producentach" Mela Brooksa śmiało zatrudniajcie Wróblewskiego. Do tego się nada na pewno!
odpowiedź