SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wraca czas na EB” w kampanii promującej powrót marki na polski rynek (wideo)

Grupa Żywiec po wielu latach przerwy ponownie wprowadzi do sprzedaży w Polsce piwo EB. Towarzyszy temu kampania reklamowa, której teaserowa odsłona jest prowadzona pod hasłem „Zaraz wracam”. Nowe hasło główne marki to: „Wraca czas na EB”.

O przygotowaniach Grupy Żywiec do wznowienia szerokiej dystrybucji EB w Polsce poinformowały w tym tygodniu lokalne media w Elblągu, gdzie rozlewane jest to piwo. W ostatnich latach było produkowane jedynie na rynki zagraniczne (m.in. do Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii i Rosji), a u nas dostępne tylko w paru pubach właśnie w Elblągu. Na decyzję browaru o wprowadzeniu go do sprzedaży w całym kraju miała wpłynąć rosnąca popularność piw lokalnych i regionalnych, a także zapowiedź miejscowego konkurenta - Browaru Namysłów, że wznowi produkcję piwa w kupionym niedawno zakładzie w Braniewie.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, piwo EB w najbliższych tygodniach sprzedaży pojawi się w sprzedaży w całym kraju. - Pierwsze dostawy właśnie wyjechały do klientów i można spodziewać się, że w przyszłym tygodniu piwo trafi do sklepów. Z doświadczenia wiemy, że najszybciej będzie je można znaleźć na półkach sieci handlowych. Zapewniamy, że kolejnych dniach piwo EB będzie pojawiało się w kolejnych sklepach - poinformowała nas Magdalena Brzezińska z biura prasowego Grupy Żywiec. - EB będzie dostępne na terenie całego kraju w sklepach detalu tradycyjnego i nowoczesnego - dodała.

Od połowy kwietnia w telewizji emitowany jest spot przypominający fragment dawnej reklamy EB. Klip - z piosenką „Sex Bomb” w tle - pokazuje nogi atrakcyjnej kobiety. W pierwowzorze bohaterka niesie butelki EB, w nowej, krótszej wersji ta marka się nie pojawia, natomiast na koniec pokazywany jest napis: „Zaraz wracam”.

Odsłona teaserowa kampanii potrwa do niedzieli, a w poniedziałek zacznie się właściwy etap, pod hasłem „Wraca czas na EB”. Będzie prowadzony w telewizji (kanały główne i tematyczne), internecie (m.in. na portalach społecznościowych) oraz punktach sprzedaży.

Spot sprzed lat i jego aktualną wersję przygotowała agencja Just, która zajmuje się obsługą reklamową marki EB w zakresie ATL i BTL. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Opus Film, aktywności w internecie realizuje agencja Gong, działania PR prowadzi agencja Roots PR, a media zaplanował i kupił dom mediowy MediaVest.

EB zadebiutowało w 1993 roku jako pierwsze w Polsce piwo typu lager. W połowie lat 90. było najpopularniejszą marką piwną (jego roczna sprzedaż wynosiła kilka milionów hektolitrów), do czego przyczyniły się także skuteczne kampanie reklamowe pod hasłem „Czas na EB”, w których wystąpili m.in. Jean Reno, Olaf Lubaszenko, Artur Żmijewski i Maciej Kozłowski.

Pod koniec lat 90., po przejęciu marki przez Grupę Żywiec, sprzedaż mocno spadła. W 2003 roku firma podjęła decyzję o zaprzestaniu dystrybucji EB w Polsce.

Dołącz do dyskusji: „Wraca czas na EB” w kampanii promującej powrót marki na polski rynek (wideo)

36 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qq
fajna kampania - oczywista, ale przyjemna. ciekawe jaki produkt? czy to będzie piwo (choć przez chwilę)? czy jakiś przemysłowy napój słodowy, jak inne wytwory Grupy Żywiec? ktoś z Państwa pił już to nowe EB?
odpowiedź
User
edek
Odkąd Zywiec zmienił swoje źródła wody te piwo to tragedia.
odpowiedź
User
brygida
czas się naEBać :)
odpowiedź