SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie artykuły z „The Washington Post” w Instant Articles Facebooka, więcej wydawców na platformie

Dziennik „The Washington Post” zapowiedział, że na podstawie umowy z Facebookiem będzie publikował na platformie Instant Articles wszystkie swoje artykuły. To oznacza ponad tysiąc tekstów dziennie. Wkrótce do Instant Articles mają dołączyć też The Huffington Post, Mashable, MTV, Daily Mail i Business Insider.

Article

Platforma Instant Articles wystartowała w połowie maja br. Umożliwia ona wydawcom błyskawiczne publikowanie artykułów i innych treści bezpośrednio na Facebooku wraz z towarzyszącymi im reklamami.

Początkowo w ramach pilotażu do Instant Articles przystąpiło dziewięciu wydawców, m.in. „The New York Times”, „The Guardian”, „Bild” i BBC News. Teraz Facebook zapowiedział zwiększenie liczby czasopism, stacji telewizyjnych i serwisów internetowych, które wzbogacą swoimi treściami ofertę Instant Articles, poszerzona zostanie także grupa użytkowników, którzy będą mieli dostęp do platformy (na razie działa ona jedynie na urządzeniach z systemem iOS).

Jednym z pierwszych nowych tytułów obecnych w Instant Articles będzie „The Washington Post”. Jak zapowiedziała redakcja dziennika w opublikowanej na swojej stronie informacji w Instant Articles będą publikowane wszystkie, nawet najkrótsze materiały pojawiające się w gazecie oraz serwisie internetowym. Oznacza to, że każdego dnia użytkownicy Facebooka będą mogli przeczytać ok. 1,2 tys. tekstów firmowanych przez „The Washington Post”.

- Chcemy docierać do naszych obecnych i przyszłych czytelników na każdej platformie, na jakiej to tylko jest możliwe - podkreśla w komunikacie Fred Ryan, wydawca „The Washington Post”. - Startując na Instant Articles mamy szansę w znaczący sposób poszerzyć grono naszych odbiorców, tym bardziej, że w ciągu ostatniego roku notujemy duży wzrost zainteresowania naszymi treściami ze strony użytkowników mobilnych, którzy obecnie stanowią też większość użytkowników Facebooka.

Według zapowiedzi pierwszym reklamodawcą, który będzie promować swoje produkty przy artykułach „The Washington Post” na Instant Articles jest koncern Qualcomm, producent procesorów do smartfonów.

Facebook zapowiada, że amerykański dziennik nie jest jedynym nowym tytułem, który wkrótce pojawi się na Instant Articles. Swój udział na platformie zapowiedzieli też m.in. The Huffington Post, Mashable, MTV, Daily Mail i Business Insider.

Według polskich wydawców, z którymi rozmawiał serwis Wirtualnemedia.pl Instant Articles jest ciekawą propozycją, pozwalającą pozyskać nowych odbiorców, ale mogącą też odzwyczajać ich od odwiedzania serwisów tworzących treści (zobacz komentarze).

Facebook nie jest jedynym graczem na rynku social media, który próbuje stworzyć platformę dostarczania użytkownikom treści od znanych wydawców. Swoją ofertę o nazwie Discover ma także Snapchat, a wprowadzenie podobnej uslugi planują też wspólnie Google i Twitter.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wszystkie artykuły z „The Washington Post” w Instant Articles Facebooka, więcej wydawców na platformie

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Newsman
A za rok, góra półtora, będzie płacz, że nikt nie odwiedza stron internetowych, bo ludzie siedzą u Zucka.

Kręcicie na siebie bat, głupi wydawcy.
10 8
odpowiedź
User
z branży Ziom
A za rok, góra półtora, będzie płacz, że nikt nie odwiedza stron internetowych, bo ludzie siedzą u Zucka.

Kręcicie na siebie bat, głupi wydawcy.


Ludzie pójdą tam gdzie są wartościowe treści. Niezależnie czy będą na www czy w serwisach społecznościowych.

Uwielbiam tą pewność siebie u wydawców, że ich treści są och i ach i wszyscy powinni je czytać...
8 8
odpowiedź
User
wujek
Wartosciowe tresci? Kontent jakosciowy? U nas kroluje kwejk, natemat, a w USA buzzfeed i boredpanda - washington post tez moze cos ugrac, jak przejdzie na memy i gify. Litosci.
8 8
odpowiedź
User
Newsman
Ludzie pójdą tam gdzie są wartościowe treści. Niezależnie czy będą na www czy w serwisach społecznościowych.


Weź pod uwagę, że FB za Ciebie decyduje, jakie treści możesz zobaczyć. Gdzieś tam, serwerowy algorytm poda Ci to, co uzna za stosowne.

Czytanie artykułów na FB będzie więc jak podróż Intercity, gdzie bezpłatny poczęstunek w drugiej klasie składa się z wody mineralnej (gdy w pierwszej dostają kawę i ciastko).
9 8
odpowiedź