SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Udany debiut Wydarzeń24. Kanał ma 7 razy więcej widzów niż Superstacja

Nowy kanał Wydarzenia24 po ponad miesiącu nadawania ogląda średnio 15,8 tys. widzów, co daje 0,28 proc. udziału w rynku. W grupie 4+ stacja ma 7-krotnie wyższą oglądalność od Superstacji, a w 16-49 - 33-krotne lepsze wyniki - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Wydarzenia24 to nowy kanał o charakterze informacyjnym, który zastąpił Superstację. Flagową pozycją stacji jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”. Kanał rozpoczął nadawanie w środę, 1 września o godz. 6.00.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia minutowa widownia Wydarzeń24 od dnia startu do 5 października 2021 roku wyniosła 15,8 tys. osób. Przełożyło się to na po 0,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, w grupie komercyjnej 16-49 oraz wśród widzów w wieku od 16 do 59 lat - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Spośród poszczególnych dni stacja Wydarzenia24 najchętniej oglądana była 17 września br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 25 tys. osób w 4+ (0,45 proc. udziału w 4+).

Wydarzenia24 wygrywają z Superstacją

Dla porównania, Superstację w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2021 roku śledziło średnio 2,2 tys. widzów, co przełożyło się na odpowiednio 0,04 proc. udziału w 4+ i po 0,02 proc. w 16-49. Wydarzenia24 w grupie 4+ mają około 7-krotnie wyższą widownię, a w grupie komercyjnej 16-49 wzrost jest 33-krotny.

„Więcej Wydarzeń” hitem

W rankingu najchętniej oglądanych pozycji programowych w okresie od 1 września do 5 października  br. pierwsze miejsce zajęło wydanie audycji „Więcej Wydarzeń” z 5 października, które śledziło średnio 97,8 tys. osób, co przełożyło się na 1,53 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęła audycja „Więcej Wydarzeń” z 19 września (90 tys. widzów; 0,66 proc. udziału), a podium uzupełnia „Sport” z 4 października (89,7 tys. widzów; 1,27 proc. udziału).

Spośród dziesięciu topowych audycji pięć miejsc należało do „Prognozy pogody”. Po dwie pozycje zajęły wydania „Wydarzeń” i „Więcej Wydarzeń”, a jedna lokata należała do serwisu sportowego.

Na początku Wydarzenia24 dostępne są w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych w miejscu, gdzie dotychczas nadawała Superstacja. Kanał trafił też do naziemnej telewizji cyfrowej - do oferty MUX-4 (tak zwana TV Mobilna), gdzie podmienił nadawaną dotychczas bezpłatnie kopię Polsat News HD w HEVC.

- Główną ideą Wydarzeń 24 jest dostarczenie widzom na bieżąco jak najwięcej aktualnych, wiarygodnych i rzetelnych informacji, o tym co dzieje się w Polsce i na świecie. „Wydarzenia” są najlepiej ocenianym i jednym z najważniejszych programów informacyjnych w kraju - powiedziała Wirtualnemedia.pl Dorota Gawryluk, dyrektor pionu informacji i publicystyki Polsatu. - Wiążemy z tym kanałem długofalowe nadzieje - dodaje Gawryluk.

Dołącz do dyskusji: Udany debiut Wydarzeń24. Kanał ma 7 razy więcej widzów niż Superstacja

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jutub
Kanał na pewno lepszy niż superstacja z lat 2019-21, ale na miano dobrego kanału informacyjnego jeszcze sporo brakuje
40 3
odpowiedź
User
Gie
W24 zyskały ale czyim kosztem? Które kanały straciły w tych godzinach? Nie przypadkiem Polsat News? Ciekawe jaką oglądalność miałaby stara Superstacja, krytykująca m. in. PiS, gdyby nadawała naziemnie.
41 6
odpowiedź
User
Kk
Sukces pani Gawryluk. Niech ona coś zrobi, żeby dziennikarze otrzymali inne umowy niż umowy śmieciowe. Jak jeszcze odejdzie kilku dziennikarzy z PN to zostanie w PN tylko ona i dziadek Gugała...
31 6
odpowiedź