Wydawcy prasowi w internecie coraz mocniej stawiają na własną dystrybucję

Kluczowym kolporterem prasy w Polsce pozostaje Kolporter, posiadający ponad 70 proc. rynku – wynika z badania Izby Wydawców Prasy. W internecie wydawcy stawiają jednak na własne kanały dotarcia.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Wydawcy prasowi w internecie coraz mocniej stawiają na własną dystrybucję
fot. Anita Walczowska/East News

Badanie przeprowadzono na nakładach globalnych tytułów płatnych 20 wydawców i grup wydawniczych, w tym wydawców niemal wszystkich ukazujących się wówczas dzienników (poza „Naszym Dziennikiem”).  

Analiza struktury udziału poszczególnych firm kolporterskich w rynku dystrybucji prasy pokazuje, że zdecydowanym liderem pozostaje Kolporter z 70,77 proc. udziału. Garmond Press ma 25,78 proc. udziałów. Analizę sporządziła Izba Wydawców Prasy na podstawie uzyskanych od wydawców danych o nakładach tytułów prasowych.

grafika

Prasa w internecie - wydawcy idą na swoje

Jeśli chodzi o kanały dystrybucji wydań cyfrowych, badania IWP (na podstawie danych od wydawców) wykazują, że dystrybucję tę wydawcy prowadzą w znacznym stopniu samodzielnie – dystrybucja własna to ponad 54 proc. całego rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych.

Nieco ponad 40 proc. łącznego udziału w rynku ma firma e-Kiosk, do której należą platformy e-Kiosk, e-Gazety i Nexto. Publio, Amazon, AppStore, i Google Play mają łącznie ok. 4,5 proc. udziału. Dalsze 1,5 proc. to inne kanały dystrybucji wydań cyfrowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu