SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

YouTube i GG w górę - tracą użytkowników Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl

W listopadzie ub.r. YouTube miał więcej polskich użytkowników niż Facebook i serwisy Onetu. Duży wzrost odwiedzalności zanotowały strony GG Network, a duży spadek - NK.pl.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że serwisy Google miały w listopadzie 2012 roku 415 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, ale 205 tys. mniej niż rok wcześniej. Za to YouTube zyskał w skali i miesiąca, i roku - odpowiednio 365 tys. i 515 tys. real users -  dzięki czemu awansował na drugą pozycję. Natomiast Facebook w porównaniu z październikiem ub.r. zanotował minimalny spadek odwiedzalności, ale przez rok zyskał około miliona polskich użytkowników.

Mniej użytkowników niż przed miesiącem i rokiem miały Onet oraz WP z Orange. Ten pierwszy portal stracił, odpowiednio, 130 tys. i 500 tys. real users, a ten drugi – 190 tys. i 570 tys. mniej.

Jednak zdecydowanie największe spadki zanotowała NK.pl. Portal miał 720 tys. użytkowników mniej niż przed miesiącem i aż 3 mln mniej niż przed rokiem. O wcześniejszych spadkach NK.pl i ich przyczynach pisaliśmy już w listopadzie (przeczytaj to).

Z kolei strony o2.pl miały 845 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej. Za to serwisy GG Network zyskały w skali miesiąca 1,1 mln real users, a w skali roku - aż 3,6 mln. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 352 18989,51% 
2youtube.com13 484 59169,56% 
3facebook.com13 339 68868,81% 
4Grupa Onet.pl13 055 87667,35%tak
5Grupa Wirtualna Polska - Orange11 812 85860,94%tak
6Grupa Gazeta.pl11 683 03260,27%tak
7Grupa Interia.pl11 333 43858,46%tak
8Grupa Allegro.pl11 212 83457,84%tak
9Grupa Wikipedia9 926 38851,21% 
10Grupa O2.pl9 120 51147,05%tak
11Grupa GG Network8 707 90944,92%tak
12Grupa Nk.pl8 213 07342,37% 
13Grupa Polskapresse6 213 19232,05%tak
14Grupa Ringier Axel Springer5 864 33830,25%tak
15Grupa Murator5 686 51829,33%tak
16adobe.com4 845 48325,00% 
17Grupa Microsoft4 820 52224,87% 
18Grupa Next Infor4 489 26623,16%tak
19Grupa Money.pl4 462 41923,02%tak
20Grupa TVN4 255 97021,95%tak


W czołowej dziesiątce witryn objętych audytem site-centric przez miesiąc nastąpiła tylko jedna zmiana w układzie - serwisy Ringier Axel Springer wyprzedziły Muratora. W skali roku Interia wysunęła się przed Allegro, a GG Network awansowało o dwie pozycje.

Podobne spadki jak Onet i WP z Orange zanotowała Gazeta.pl - 50 tys. real users w skali miesiąca, a 230 tys. w skali roku. Natomiast Interia miała 55 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem, ale 85 tys. mniej niż przed rokiem, a Allegro - 100 tys. więcej niż przed miesiącem, a 410 tys. mniej niż przed rokiem. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg
1Grupa Onet.pl13 055 87667,35%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange11 812 85860,94%
3Grupa Gazeta.pl11 683 03260,27%
4Grupa Interia.pl11 333 43858,46%
5Grupa Allegro.pl11 212 83457,84%
6Grupa O2.pl9 120 51147,05%
7Grupa GG Network8 707 90944,92%
8Grupa Polskapresse6 213 19232,05%
9Grupa Ringier Axel Springer5 864 33830,25%
10Grupa Murator5 686 51829,33%
11Grupa Next Infor4 489 26623,16%
12Grupa Money.pl4 462 41923,02%
13Grupa TVN4 255 97021,95%
14Grupa Media Regionalne4 238 52821,86%
15Grupa Edipresse.pl3 925 06920,25%
16filmweb.pl3 836 53819,79%
17dobreprogramy.pl3 571 72818,43%
18nokaut.pl3 140 08916,20%
19Grupa NextWeb Media3 011 08315,53%
20Grupa Netshare2 906 25914,99%


Google.pl odwiedziło 420 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, ale 350 tys. mniej niż rok wcześniej. Podobnie jest z google.com - w skali miesiąca zyskał 780 tys. real users, a w skali roku - stracił 130 tys. Onet.pl zanotował spadki i w skali miesiąca (110 tys. RU), i w skali roku (500 tys. RU), wskutek czego został wyprzedzony przez facebook.com i google.com.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 648 89385,88% 
2youtube.com13 484 59169,56% 
3facebook.com13 339 68868,81% 
4google.com12 226 24863,07% 
5onet.pl12 051 55262,17%tak
6allegro.pl10 418 50853,74%tak
7wp.pl10 317 03353,22%tak
8wikipedia.org9 825 41350,69% 
9nk.pl8 188 10242,24% 
10gazeta.pl8 161 45042,10%tak
11interia.pl6 671 18334,41%tak
12chomikuj.pl6 466 57933,36%tak
13blogspot.com5 841 86130,14% 
14ceneo.pl4 944 53225,51%tak
15adobe.com4 845 48325,00% 
16gry.pl4 034 61320,81% 
17microsoft.com3 884 15120,04% 
18blox.pl3 862 40419,92%tak
19filmweb.pl3 836 53819,79%tak
20o2.pl3 604 29618,59%tak
  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: YouTube i GG w górę - tracą użytkowników Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Luis Figo
Onet to szczyt obciachu, juz od dłuzszego czasu niestety. A teraz takze jest nudny jak flaki z olejem
odpowiedź
User
Noga
Luis - dokładnie. dlatego od 20 lat jest pierwszy :)
odpowiedź
User
mm
spece od marketinggu w ocecie sądzili że tabloidyzacja przyniesie im wzrost RU, niestety panowie tabloid tez trzeba umiec robić,
odpowiedź