SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube pokaże dokładne statystyki oglądalności reklam

Google zaczyna udostępniać reklamodawcom narzędzia, które pozwolą im na dokładne sprawdzenie faktycznej oglądalności reklam wideo emitowanych w serwisie YouTube.

Article

Nowe statystyki udostępnione przez Google będą informowały reklamodawców i wydawców o tym, które reklamy wideo są oglądane przez użytkowników i jak wiele czasu poświęcają oni na obejrzenie konkretnego klipu wideo.

Raporty oglądalności mają być dostępne dla wszystkich kampanii reklamowych publikowanych za pomocą platformy DoubleClick. Do tej pory reklamodawcy i wydawcy mogli korzystać z bardziej ogólnych informacji dotyczących tego, czy reklama jest widoczna w serwisie i jak wiele razy została odtworzona. Brakowało natomiast dokładniejszych statystyk na temat jej oglądalności. Tymczasem, jak stwierdził Neal Mohan, szef ds. reklam wideo w Google w komunikacie dotyczącym udostępnienia nowych narzędzi. - Oglądalność przekazu to obecnie najważniejszy pionek w grze - podkreślił.

Oddanie w ręce użytkowników biznesowych nowych narzędzi na YouTube jest częścią ogłoszonego wcześniej przez Google planu, który ma wprowadzić większą przejrzystość w rozliczeniach z reklamodawcami. Koncern zapowiedział, że w wypadku banerów reklamowych będzie pobierał opłaty tylko za te z nich, które faktycznie są oglądane przez odbiorców. Teraz zmierza do podobnego rozwiązania na YouTube. Dodatkowo firma z Mountain View wprowadzi ofertę o nazwie Google Preferred, w ramach której reklamodawcy będą mogli wykupić reklamy w pakiecie 14 najpopularniejszych kanałów funkcjonujących w serwisie.

Ponadto Google dodał ponad 30 stacji telewizyjnych i wydawców kategorii premium do swojego programu o nazwie Partner Select. Znalazły się wśród nich między innymi Fox News, Discovery Channel oraz Animal Planet.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: YouTube pokaże dokładne statystyki oglądalności reklam

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
I szoku doznają agencje reklamowe i reklamodawcy bo oglądalność będzie na poziomie 2-5%, a skuteczność liczona w promilach.
8 9
odpowiedź
User
haha
Oj będzie bardzo kiepsko. Jeszcze więcej krypciochy i reklam stałych, żegnaj adbloku i enhancerze…
8 8
odpowiedź
User
CyfroZnawca.pl
Reklamy dosłownie zalewają nas już praktycznie wszędzie - spowodowało to, że jesteśmy na nie coraz bardziej uodpornieni. Reklamodawcy będą więc musieli szukać innych sposobów, by jakoś nas zachęcić.
8 8
odpowiedź
User
analityk
A gdyby zrobić oglądalność w tv? Każda normalna osoba przełącza kanał, albo wychodzi zrobić kawę :-)
11 8
odpowiedź
User
jan
podobno w polsce w ogóle nie ogląda się reklam przez blokowanie ich adblockiem :D
10 8
odpowiedź