Za 15,7 mld dolarów Salesforce kupuje Tableau, firmę zajmującą się wizualizacją danych. Odpowiedź na przejęcie Lookera przez Google

Koncern Salesforce zawarł umowę przejęcia firmy Tableau działającej w segmencie wizualizacji danych. Transakcja o wartości 15,7 mld dol. zostanie w całości zrealizowana w akcjach. Po przejęciu Tableau będzie funkcjonować niezależnie pod obecnym kierownictwem, jej zakup jest odpowiedzią Salesforce na niedawną akwizycję platformy Looker przez koncern Google.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Salesforce to jeden z największych koncernów technologicznych na świecie, zajmuje się dostarczaniem rozmaitych rozwiązań technologicznych na rynku korporacyjnym. Założycielem i szefem firmy jest Marc Benioff, biznesmen znany ze swoich otwartych poglądów na kwestie technologiczne czy społeczne (np. na rozwój sztucznej inteligencji), zaś Salesforce jest na czele rankingu najlepszych pracodawców na świecie.

Teraz poinformowano, że na podstawie zawartej umowy Salesforce przejmie firmę Tableau specjalizującą się w wizualizacji dużych ilości danych. Tableau ma obecnie ponad 86 tys. klientów biznesowych, wśród których są m.in. Verizon, Schneider Electric oraz Netflix.

Transakcja, której wartość oszacowano na 15,7 mld dol. ma zostać w całości zrealizowana w akcjach. Według zapowiedzi po przejęciu przez Salesforce Tableau pozostanie niezależnym podmiotem pracującym pod dotychczasowym kierownictwem.

Zachodnie media branżowe podkreślają że obecna akwizycja jest odpowiedzią Salesforce na niedawne przejęcie przez Google za 2,6 mld dol. firmy Looker zajmującej się analizą danych.

Google i Salesforce są dla siebie konkurentami w segmencie rozwiązań dla firm.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały