SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Żabka testuje maszyny do odbioru paczek

Sieć sklepów Żabka Polska testuje automaty do odbioru paczek. Pierwsza taka maszyna działa pilotażowo w Poznaniu.

Jak tłumaczy Żabka Polska w komunikacie, "urządzenie pozwoli na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, a dla jej klientów oznacza wygodny i bezpieczny odbiór paczek obok domu, bez kontaktu ze sprzedawcą". Pierwszy automat funkcjonuje już w sklepie Żabka w Poznaniu przy ul. Matyi.

- Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę. Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów - mówi Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Urządzenie jest niewielkich rozmiarów i znajduje się wewnątrz sklepu (co w praktyce oznacza możliwość odbioru przesyłek tylko w godzinach pracy placówki).

Urządzenie do nadawania i odbioru paczek wyprodukowane zostało przez polską firmę Retail Robotics.  - Urządzenie PickupHero, które wdrożyliśmy w sklepie sieci Żabka, to innowacja technologiczna na skalę światową - mówi Marek Piotrowski, chief marketing officer i partner w Retail Robotics.

Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu ds. finansów i rozwoju w Żabce dodaje: - Żabka uczestniczyła w rozwoju tego urządzenia od początku i jest jego pierwszym komercyjnym użytkownikiem. Urządzenie może obsłużyć dwa razy więcej paczek niż sprzedawca i jednocześnie oferuje błyskawiczną obsługę klientów.

Jak działa maszyna paczkowa Żabki

Urządzenie do odbioru paczek w Żabce jest wbudowane w regały sklepu. Klient podchodząc do panelu, w prosty i intuicyjny sposób wybiera opcję nadania lub odbioru przesyłki, wpisuje kod i wkłada paczkę do urządzenia. Wówczas robot znajdujący się wewnątrz maszyny umieszcza ją w odpowiedniej przestrzeni.

- Poczta współpracuje z siecią  Żabka od 2017 roku, odbiór przesyłek w tych punktach jest wygodny dla naszych klientów i coraz chętniej odbierają oni swoje przesyłki w sklepach Żabka. Narastająco po 5 miesiącach osiągamy dynamikę wolumenów przesyłek odbieranych w Żabce na poziomie 216% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Do sieci sklepów typu convenience Żabka Polska należy 6250 placówek prowadzonych przez 4700 franczyzobiorców pod marką Żabka.

Dołącz do dyskusji: Żabka testuje maszyny do odbioru paczek

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
Nigdy więcej paczek w żabce. Do inPostu im jeszcze bardzo daleko i chyba nigdy nie osiągną tego poziomu bo paczki dla nich wozi Poczta Polska.
odpowiedź
User
Kacper
Drugą taką maszynę zamontujcie w Białymstoku, w okolicach ulicy Szkolnej. Myślę, że wtedy ten pomysł - dzięki reklamie - bardzo szybko się przyjmie :cool:
odpowiedź
User
sg
Że jeszcze wcisnęli w tych sklepikach automat :D Przy 3 klientach czasem ciężko się obrócić :D
odpowiedź