Brytyjczycy zakazują reklamy Wrigley z „seksualnym podtekstem”

Advertising Standards Authority, brytyjski organ regulujący rynek i etykę reklamy, podjął decyzję o zakazie emisji spotu gumy do żucia Wrigley. Powód? "Seksualny podtekst" w scence, w której rodzice niemal przyłapują nastolatków w niedwuznacznej sytuacji.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Brytyjczycy zakazują reklamy Wrigley z „seksualnym podtekstem”

Reklama gumy do żucia Wrigley była emitowana w listopadzie ubiegłego roku, w serwisach VoD w blokach reklamowych w czasie „Lego Masters”. Program oglądać mogły osoby poniżej 16. roku życia.

20-sekundowy spot przedstawia scenkę, gdzie para nastolatków rozbiera się i zaczyna całować pod nieobecność rodziców w domu. Czułości przerywa jednak powrót matki i ojca dziewczyny. Chłopak w stresowej sytuacji wyciąga reklamowaną gumę do żucia Wrigley i z uśmiechem otwiera rodzicom nastolatki dziwi pokoju. Napięcie natychmiast przechodzi w miłe powitanie.

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority uznała tę reklamę za nieodpowiednią dla dzieci i zakazała jej emisji. W uzasadnieniu podkreślono, że choć nie miała jednoznacznego seksualnego charakteru, to była erotyczna w podtekście. Dzieci mogły więc poczuć się podczas jej emisji zniesmaczone.  

Warto dodać, że na polskim rynku ten spot był lokalnie adaptowany i emitowany w 2017 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]