Zalando ma mniej zwrotów odzieży w nieodpowiednim rozmiarze

Platforma Zalando wprowadza rozwiązanie Zalando Size Advice, które analizuje historię zwrotów. W ten sposób chce lepiej przewidzieć czy zamówiony produkt okaże się za mały lub za duży. Dzięki temu udało się zmniejszyć liczbę zwrotów związanych z nieodpowiednim rozmiarem o 10 procent.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zalando ma mniej zwrotów odzieży w nieodpowiednim rozmiarze

Nad rozwiązaniem Size Advice pracuje 80 osób.

Program ten analizuje historie zakupów i zwrotów oraz preferencje zakupowe. Dzięki technologii machine learning, jest również w stanie przewidzieć, czy istnieje prawdopodobieństwo, aby dana rzecz okazała się o rozmiar za duża lub za mała -na podstawie analizy zakupów oraz zwrotów klienta. W ten sposób powstaje spersonalizowana rekomendacja dotycząca rozmiaru.

Jeżeli dany produkt określonej marki zostanie oznaczony jako ten, który ma odchylenia w stosunku do standardowego rozmiaru, algorytm przewiduje, czy nowe artykuły tej samej marki mogą mieć podobne specyfikacje rozmiarowe. Dzięki temu klient podczas robienia zakupów na Zalando otrzymuje wskazówkę, jaki rozmiar powinien kupić, aby na niego pasował.

Zalando planuje też wprowadzić nowy sposób pomiaru ciała. W tym celu klient platformy będzie poproszony o przesłanie dwóch odpowiednio wykonanych zdjęć, by otrzymać poradę dotyczącą rozmiaru opartą o jego własne wymiary.

Platforma pracuje nad rozwiązaniami, które umożliwią stworzyć w przyszłości wirtualną przymierzalnię, w której użytkownicy będą mogli zobaczyć, jak poszczególne ubrania prezentują się na ich wirtualnych, odzwierciedlających ich sylwetki, awatarach.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały