SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Żargon branżowy jest niezrozumiały dla klientów

Prawie dziewięciu na dziesięciu europejskich nabywców usług drukuprzyznaje, że nie rozumie części żargonu branżowego, który 43 proc.z nich uważa za przyczynę źle zrealizowanych zleceń - wynika zbadań przeprowadzonych na zlecenie firmy Canon. Ponadto więcej niżpołowa respondentów uważa terminologię drukarską za frustrującą.

Aż 60 proc. ankietowanych z Wielkiej Brytanii, Finlandii iNorwegii było zirytowanych używaniem niezrozumiałych terminówtechnicznych przez drukarzy. Ze wszystkich Europejczykównajbardziej przekonani o swojej znajomości terminologii byli Włosi,ale tylko jeden na pięciu z nich (19 proc.) przyznał, że "w pełnirozumie" terminologię drukarską.

Wskutek spowodowanych stosowaniem żargonu drukarskiegonieporozumień między drukarzem a nabywcą 43 proc. respondentówzdarzyło się otrzymać wydruki, które nie spełniały ich wymagań. 30proc. ankietowanych przynajmniej raz przełożyło telefon do drukarzaze względu na niezrozumiały język - we Francji odsetek ten wyniósł53 proc. W dodatku prawie 20 proc. badanych wstydziło się zapytać owyjaśnienia w sytuacji, w której nie rozumiał terminologii.

Jedna trzecia ankietowanych (34 proc.) uważała, że drukarzedobrze wyjaśniają konkretne terminy, kiedy zostaną o nie zapytani,a tylko 10 proc. sadzi, że nie potrafią ich jasno wytłumaczyć.Trzech na czterech respondentów przyznało, że bardziej zrozumiałeterminy drukarskie sprawiłyby, że czuliby się bardziej traktowanijako klienci. Lepsze zrozumienie zwiększyłoby ich pewność siebie iograniczyło frustrację.

- Badania jasno pokazują, że drukarze, którzy używajązrozumiałego języka są bardziej cenieni przez klientów -skomentował sondaż Mark Lawn, dyrektor ds. marketingu rozwiązańprofesjonalnych w Canon Europe. - Po raz pierwszy w historii branżadruku musi położyć szczególny nacisk należy położyć na marketing ipromocję swoich usług, do czego pierwszym krokiem jest ułatwienieklientom zrozumienia pełnej oferty - dodał.

Badania przeprowadzone na zlecenie Canon przez instytut ICMResearch w lutym 2008 roku wśród 2068 biznesmenów z Europyzainspirował niedawny raportem firmy, który ujawnił, jak dużyodsetek menedżerów druku nie rozumie znaczenia terminu"web-to-print".

Dołącz do dyskusji: Żargon branżowy jest niezrozumiały dla klientów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl