Zarząd Agory chce połączyć „Gazetę Wyborczą” i Gazeta.pl

Zarząd Agory zamierza połączyć segment prasowy spółki (obejmujący głównie „Gazetę Wyborczą” i Wyborcza.pl) i pion Gazeta.pl w jeden obszar biznesowy. Firma zaczyna przegląd opcji strategicznych dotyczących działalności internetowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Zarząd Agory chce połączyć „Gazetę Wyborczą” i Gazeta.pl
Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)

W komunikacie giełdowym Agory poinformowano, że przegląd opcji strategicznych został rozpoczęty we wtorek, ponieważ zarząd firmy zdecydował „o połączeniu dotychczasowego segmentu Prasa z pionem Gazeta.pl w jeden obszar biznesowy Grupy Agora realizujący wspólny cel wzrostu subskrypcji cyfrowych oraz wpływów reklamowych ze wszystkich powierzchni serwisów internetowych Agory S.A.”

- Plan integracji obu biznesów zostanie wypracowany do końca roku. Równolegle analizowane będą dodatkowe scenariusze związane ze strategią działalności segmentu Internet Grupy Agora - zaznaczono.

Według nieoficjalnych informacji połączenie biznesu prasowego i Gazeta.pl może oznaczać zwolnienia w zespołach redakcyjnych.

Możliwa sprzedaż części aktywów internetowych

Jednocześnie w ramach przeglądu opcji zarząd Agory zaczyna analizę innych możliwych scenariuszy działalności segmentu internetowego. - W szczególności weryfikację potencjału reklamowego aktywów internetowych Grupy z uwagi na długoterminowy cel, jakim jest zwiększenie wartości Grupy Agora - podkreślono.

- W ramach przeglądu, Spółka zamierza przeanalizować różne scenariusze związane m.in. z reorganizacją grupy w celu uporządkowania jej struktury. Powyższa lista opcji nie jest zamknięta i nie wyklucza uwzględnienia innych, niewymienionych powyżej opcji, jeżeli takie pojawią się w wyniku realizacji przeglądu, nie wyłączając zbycia aktywów - dodano.

Do pionu internetowego Agory należą m.in. portal Gazeta.pl, grupa serwisów tematycznych (m.in. Sport.pl, Plotek.pl) i większościowe udziały firmy Yieldbird zajmującej się marketingiem internetowym.

 

Agora sprzedała już Domiporta i pożegnała się z większością pracowników Goldenline

W pierwszym kwartale br. przychody segmentu internetowego Agory zmalały o 1,1 proc. do 46,9 mln zł, przy czym wpływy reklamowe zwiększyły się o 5,3 proc. do 43,4 mln zł. - W największym stopniu o wzroście przychodów reklamowych zdecydowała wyższa sprzedaż reklam internetowych przez Gazeta.pl oraz spółkę Yieldbird. Segment odnotował niższe wpływy z ogłoszeń oraz pozostałych usług internetowych - skomentowano w sprawozdaniu Agory.

Przy spadku kosztów operacyjnych o 26,6 proc. do 42,5 mln zł zysk EBITDA pionu poszedł w górę z 4,2 do 6,7 mln zł, a wynik operacyjny - z 10,5 mln zł straty do 4,4 mln zł zysku.

Wiosną ub.r. Agora zapowiedziała zwolnienia grupowe w spółce zależnej Goldenline. Po konsultacjach z pracownikami przeprowadzono program odejść dobrowolnych, w ramach którego z Goldenline pożegnało się 26 pracowników, czyli 80 proc. zespołu spółki.

W czerwcu ub.r. Agora sprzedała firmie Auto Centrum z Krosna swoją spółkę zależną Domiporta kupioną 12 lat temu za 45 mln dolarów. - Cena transakcji pozostaje wartością nieistotną dla Grupy Agora - zaznaczono.

grafika

„Gazeta Wyborcza” ze spadkiem wpływów, mocno ograniczono koszty

Segment prasowy Agory obejmuje przede wszystkim „Gazetę Wyborczą” i jej portal Wyborcza.pl, a także kilka czasopism (m.in. „Wysokie Obcasy Extra” i „Magazyn Książki”). W ostatnich latach firma zamknęła lub sprzedała kilka magazynów drukowanych, wiosną ub.r. zrezygnowała z miesięczników „Avanti” i „Logo”, , a jesienią 2018 roku zakończyła wydawanie magazynów „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”.

W pierwszym kwartale br. przychody segmentu prasowego zmalały rok do roku o 11,8 proc. do 46,3 mln zł. Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” spadły o 4,3 proc. do 24,2 mln zł, a z publikacji w niej reklam - o 2,5 proc. do 11,8 mln zł.

Zysk EBITDA pionu prasowego zwiększył się z 2,1 do 5,7 mln zł, a zysk operacyjny - z 0,6 do 3,7 mln zł.

grafika

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. W związku z epidemią najbardziej pogorszyły się wyniki kin Helios (od listopada do połowy maja musiały być zamknięte) oraz zajmującej się reklamą zewnętrzną Grupy AMS.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?