SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Złote i srebrne Godła dla marek godnych zaufania wręczone

W trakcie 6. edycji badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader's Digest, wyłonionych zostało 60 marek, które otrzymały Godła European Trusted Brands 2006.

Inicjatorem i pomysłodawcą badania jest Reader’s Digest. Sondaż przeprowadzany jest w 14 krajach europejskich (w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, we Francji, na Węgrzech, w Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii), a jego celem jest ustalenie grupy marek, ( w tym roku nie mamy instytuacji i zawodow)cieszących się największym zaufaniem społecznym.

W tym roku po raz pierwszy od sześciu lat w badaniu European Trusted Brands znacznie głębiej została wykorzystana kwestia znaczenia słowa „zaufanie”. Biorąc pod uwagę zdanie respondentów z 10 badanych krajów, zanim marka stanie się godną zaufania, wcześniej musi oferować produkty wysokiej jakości. Jednakże analiza wyników z każdego kraju przedstawia znaczące różnice w podejściu do kwestii zaufania. I tak Portugalczycy za najbardziej wartościowe kryterium zaufania uznali „odpowiedzialne podejście do problemu ochrony środowiska” a Rosjanie „stosunek wartości do ceny produktu tej marki”. – mówi Gavin Murray, Strategy Director for Reader´s Digest International Advertising.

„Sześć lat badania pokazuje, że marki spontanicznie wskazywane przez naszych respondentów są według nich odzwierciedleniem idealnego produktu, nie znaczy to jednak, że są ich konsumentami. To właśnie srebrni zwycięzcy są tymi, którzy najczęściej się zmieniają i tym samym każda zmiana pokazuje reakcję konsumentów na pozycję rynkową marki.” – mówi Alicja Fuksiewicz. odpowiedzialna za badanie European Trusted Brands w Polsce.

Europejczycy wybierali marki godne zaufania w 30 kategoriach: 20 wspólnych we wszystkich badanych krajach i 10 wybieranych lokalnie. W tegorocznej edycji European Trusted Brand wzięło udział 25 434 respondentów, w tym ponad 1100 Polaków. Wyniki pokazały, że spośród 112 tysięcy różnych marek, które wymieniali respondenci, największym zaufaniem Europejczyków cieszą się m.in. Nokia (w kategorii telefony komórkowe) i Nivea (w kategorii kosmetyki do pielęgnacji twarzy). Wśród kategorii lokalnych w Polsce największym zaufaniem cieszą się m.in. Nestle, Orbis, PZU SA.

Zwycięskim markom przyznane zostały Złote i Srebrne Godła. Złoto European Trusted Brand oznacza, że dana marka otrzymała największą liczbę spontanicznie oddanych głosów. Srebro European Trusted Brand odzwierciedla najwyższe notowania według poszczególnych kryteriów: jakości, wartości do ceny, zaspokojenia potrzeb klientów, silnego wizerunku.

W trakcie Gali European Trusted Brands nagrodzone zostały marki: Mercedes, Toyota, Amica, Whirlpool, IBM, LG, Nokia, Sony Ericsson, Orange, Plus GSM, Sony, Konica, Minolta, Orbis, Neckerman, PKO Bank Polski, mBank, Visa, Mastercard, PZU SA, Allianz, Onet.pl, Allegro, Orlen, Shell, Centrum, Vitaral, Apap, Nurofen, Aspirin Bayer, Gripex, Aspirin C, L’Oreal, Vichy, Avon, Yves Rocher, Nivea, Garnier, Vizir, Omo, Nestle, TVN, Discovery, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Winiary, Pudliszki, Hortex, Tymbark, Herbapol, Amol, Colgate, Blend-a-med, Żywiec Zdrój, Artic, Kamis, Knorr, DrOetker, Delecta, Domestos, Pronto.

Dołącz do dyskusji: Złote i srebrne Godła dla marek godnych zaufania wręczone

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl