SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmiany w ramówce stacji Telewizji Republika, więcej programów w języku angielskim

Na antenie Telewizji Republika ruszyło nowe, poszerzone o trzy moduły pasmo anglojęzycznego serwisu informacyjnego Poland Daily. Stacja poszerzyła ofertę o program poświęcony polskiej kulturze „Poland Daily Culture”, historii „Poland Daily History”, a także „Poland Daily Travel”.

Article

Do tej pory można było już oglądać treści w języku angielskim: program „Poland Daily”, „Poland Daily Weather” i „Poland Daily Business”.

- Od 17 grudnia poszerzyliśmy program Poland Daily, w sumie nadajemy godzinę dziennie premierowego programu anglojęzycznego, który jest powtarzany trzykrotnie - od godziny 22 do 4 rano – powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, wiceprezes zarządu stacji.

Dodał, że od przyszłego roku kierownictwo planuje nowe formaty w Telewizji Republika, ale zostaną one ogłoszone wraz ze startem nowej ramówki.

-  Zmieniliśmy ramówkę między 22 a 12, następnie jest powtarzana między 12 a 2, a 2 a 4, program polskojęzyczny przeplatany jest programem anglojęzycznym. Zmiany nastąpiły w prime-time, do północy – tłumaczy nam Sakiewicz.

Gospodarzem programu Poland Daily Travel będzie dziennikarz, podróżnik, pisarz i muzyk Will Richardson. Za realizację projektu odpowiada Aleksander Wierzejski.

Serwis Polanddaily.com w języku angielskim

Na początku listopada został również uruchomiony serwis PolandDaily.com, gdzie są publikowane materiały w języku angielskim dotyczące przede wszystkim Polski oraz Europy Środkowej.

W dziale News pojawiają się bieżące informacje, na portalu są też sekcje dotyczące kultury i historii, gospodarki oraz wydarzeniach kulturalnych i społecznych związanych z Polską. Z kolei w dziale Youtubers on Poland prezentowane będą treści od blogerów i innych internautów dotyczące naszego kraju.

Redaktorem naczelnym portalu jest Iwo Bender, publicysta współpracujący z „Gazetą Polską” i Telewizją Republika (m.in. przy programie „Kulisy manipulacji”).

Wydawcą witryny jest nowo powstała spółka Poland Daily związana z Telewizją Republika. Przypomnijmy, że Telewizja Republika planuje uruchomienie osobnego kanału telewizyjnego w języku angielskim.

TV Republika chce stać się rentowna dzięki Poland Daily

Nadawane w Telewizji Republika anglojęzyczne programy miały być zalążkiem osobnej stacji Poland Daily – tak wynikało już ze sprawozdania finansowego spółki za ubiegły rok.

Nowy kanał miałby być dystrybuowany przede wszystkim w Europie i USA, a docelowo także na Bliskim Wschodzie, w południowo-wschodniej części Azji i północnej części Afryki. Jak wynikało z przedstawionych planów, Poland Daily będzie emitowała nowa spółka, w której Telewizja Republika będzie miała znaczące udziały.

W sprawozdaniu TV Republika poinformowała, że zaczęła już rozmowy z inwestorami zainteresowanymi zaangażowaniem w ten projekt.

- Finansowanie programów anglojęzycznych Poland Daily mających na celu dostarczenie rzetelnej informacji o Polsce widzom zagranicą oraz budowę dobrego wizerunku Polski na świecie, ma odbywać się za pomocą grantów udzielanych przez publiczne instytucje do tego powołane. Jednocześnie Poland Daily będzie pozyskiwać klientów reklamowych i sponsorów zarówno w Polsce, jak i zagranicą - zapowiadał nadawca.

Dodał, że uruchomienie nowej stacji ma na celu także uzdrowienie jej działalności. Firma będzie bowiem na zasadach outsourcingu produkowała treści dla Poland Daily.

- Taka konstrukcja umożliwi wygenerowanie efektywności kosztowych i wielu synergii, które spowodują, że TV Republika zacznie być rentowna. Jednocześnie TV Republika skoncentruje się na utrzymaniu oferty programowej kierowanej na polski rynek, ale w oparciu o analizę rentowności poszczególnych produkcji programowych dla poprawy rentowności biznesu - zapowiadała firma w sprawozdaniu Telewizji Republika.

W ub.r. Telewizja Republika zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 1,3 proc. do 13,27 mln zł oraz ograniczyła koszy operacyjne o 6,7 proc. do 15,77 mln zł. Jej strata netto zmalała z 3,45 do 2,38 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zmiany w ramówce stacji Telewizji Republika, więcej programów w języku angielskim

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PrawdziwyPolak
Już Polacy tego g***a nie chcą oglądać to będą je serwowali obcokrajowcom? I co kolejne, dotacje z MSZ za "promocje" Polski?
22 13
odpowiedź
User
gosc
Językiem prawdziwych patriotów jest rosyjski, tylko nie mają odwagi się do tego przyznać.
19 13
odpowiedź
User
Marek
Patrzać na stale powiększający się bęben Sakiewicza można by podejrzewać, ze ta stacja ma dziesiątki milionów zysku.
20 11
odpowiedź
User
Twoja eks
Wartościowy dziennikarz nie współpracuje z takim gxwnem jak współczesna TV REPUBLIKA. Redaktor naczelna nie ma pojęcia o zarządzaniu, zarząd nie ma pojęcia o prowadzeniu stacji. To sami figuranci. Czy zostali tam jeszcze jacyś dziennikarze czy tylko same gnidy?
18 12
odpowiedź
User
maxxx golonko
ktoś jeszcze ogląda Republikę czy wpolsce.pl ?? chyba garstka ludzi ...
16 12
odpowiedź