SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ZO: globalny rynek reklamy urośnie w 2011 r. o 3,5 proc., przyspieszenie w 2012 r.

Dom mediowy ZenithOptimedia prognozuje, że globalne wydatki na reklamę zwiększą się w bieżącym roku o 3,5 proc.

Agencja minimalnie obniżyła swoją prognozę z października, kiedy przewidywała, że wartość rynku wzrośnie o 3,6 proc. (więcej na ten temat).

Według najnowszych szacunków, tegoroczne nakłady na reklamę sięgną 464 miliardów dolarów, w porównaniu do 450 miliardów dolarów w roku 2010.

ZO jednocześnie obniżył swoje prognozy na lata 2012 i 2013, w których tempo wzrostu globalnych nakładów na reklamę ma przyspieszyć odpowiednio do 4,7 proc. (-0,6 pkt. proc.) i 5,2 proc. (-0,3 pkt. proc.). W 2014 roku wzrost ma wynieść 5,8 proc.

W Europie Zachodniej wydatki reklamowe mają w latach 2012, 2013 i 2014 zwiększyć się odpowiednio o 2,0, 2,8 i 3,3 proc., w Ameryce Północnej - o 3,6, 3,7 i 4,4 proc., w Japonii - o 3,1, 1,9 i 2,5 proc.

W latach 2011 - 2014 nakłady na reklamę w regionie Azji i Pacyfiku (bez Japonii) mają rosnąć rocznie średnio o 10,4 proc., w Europie Środkowo-Wschodniej o 9,6 proc., w Ameryce Łacińskiej o 7,3 proc., a w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej - o 1,3 proc.


Rynki wschodzące, definiowane przez ZO jako wszystkie rynki poza Ameryką Północną, Europą Zachodnią i Japonią, mają w latach 2011 - 2014 zwiększyć swój udział w globalnym rynku reklamowym z 32,3 proc. do 35,9 proc.

Obecnie na liście dziesięciu największych rynków reklamowych znajdują się dwa rynki wschodzące (Chiny i Brazylia). W roku 2013 dołączyć ma do nich na ostatnim miejscu zestawienia Rosja, która rok później będzie już dziewiąta. 

Dołącz do dyskusji: ZO: globalny rynek reklamy urośnie w 2011 r. o 3,5 proc., przyspieszenie w 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl