Zróżnicowane TCO

Z najnowszego raportu firmy Gartner wynika, że koszt posiadania komputera w krajach rozwijających się jest znacznie niższy, niż na dojrzałych rynkach

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Okazuje się, że tzw. współczynnik TCO (Total Cost of Ownership), nie jest przypisany do sprzętu – w większym stopniu zależy od charakterystyki rynku. Utrzymanie tego samego komputera w kraju rozwijającym się może być nawet o 66% tańsze niż w Japonii. Jest to oczywiście związane przede wszystkim z różnicami w pensjach pracowników obsługujących komputery. Pracownicy w krajach wysoko rozwiniętych mogą zarabiać nawet 10-krotnie lepiej, niż osoby na podobnych posadach w państwach rozwijających się.

„Płace wywierają zdecydowanie największy wpływ na geograficzne zmiany kosztów posiadania, podczas gdy ceny sprzętu i oprogramowania są względnie stałe, niezależne od warunków panujących na rynku” – mówi Martin Gilliland, główny analityk Gartner Asia Pacific.

Z tych samych względów wydatki na sprzęt i programy w krajach rozwijających pochłaniają znacznie większą część całkowitych kosztów utrzymania komputera, niż na rynkach dojrzałych. W krajach gdzie pensje są wysokie, koszty sprzętu i aplikacji wynoszą około 25-31% TCO; na rynkach rozwijających się – nawet 75%. Wbrew pozorom taka sytuacja jest niekorzystna właśnie dla krajów biedniejszych – wydatki na sprzęt i oprogramowanie trudniej bowiem ograniczyć.

Źródło informacji: AsiaBizTech

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?