SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zynga ostro w dół. “Coraz trudniejsza walka o klienta na Facebooku”

Najbardziej znany światowy producent gier społecznościowych, Zynga, stracił w drugim kwartale bieżącego roku 22,8 miliona dolarów (3 centy na akcji).

Zynga zanotowała przychód wysokości 332,5 miliona dolarów - znacznie poniżej wyniku przewidywanego przez analityków Thomson Reuters, którzy spodziewali się, że obroty producenta gier internetowych wyniosą 344,1 miliona.

Ogłaszając kiepskie wyniki kwartalne Zynga zmniejszyła także oczekiwania dotyczące całego roku 2012. Wcześniej firma przewidywała, że w skali roku zarobi od 23 do 29 centów na akcji. Teraz zysk od 4 do 9 centów na akcji.

Firma traci pomimo tego, że liczba aktywnych użytkowników jej usług w drugim kwartale tego roku wynosiła już 72 miliony dziennie – to 23-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. O 34 procent, do 306 milionów, wzrosła miesięczna liczba aktywnych użytkowników.

W oświadczeniu towarzyszącym wynikom finansowym, Zynga napisała że strata wynika przede wszystkim ze spóźnionych premier nowych gier, spadającej popularności obecnie dostępnych tytułów i coraz trudniejszej walki o klienta na Facebooku.

To właśnie Facebook, największy serwis społecznościowy świata, jest głównym źródłem zarobków firmy. Zynga zawdzięcza użytkownikom FB 90 procent swoich przychodów. Po zmianach w algorytmie Facebooka gracze częściej uruchamiają kolejne gry, zamiast trzymać się jednego wybranego tytułu. Przez to Zyndze znacznie ciężej utrzymać użytkownika przy swoich produkcjach.

Straty Zyngi pociągnęły za sobą także problemy Facebooka. Po ogłoszeniu wyników kwartalnych przez producenta gier internetowych ponownie spadły akcje serwisu społecznościowego. Zynga zapewnia FB około 15 procent obrotów.

>>> Zynga zapowiada Zynga with Friends

Zynga szuka sposobu na przerwanie tej symbiozy z Facebookiem. Pod koniec czerwca firma zapowiedziała własną platformę społecznościową Zynga with Friends.

Dołącz do dyskusji: Zynga ostro w dół. “Coraz trudniejsza walka o klienta na Facebooku”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
baker hughes
Kredyt Biznes
dom Kredyty
Kredyty dla rolnictwa
Kredyty samochodowe

Napisz do nas

Bakersfinservices@9.cn

BAKERS HUGHES
BAKERS FINANCIAL SERVICE
© 2012, St. Johns Wood, LONDON, NW8 9SP, United

kingdom, Tel: +44 703 591 0939
odpowiedź