Zysk netto Raiffeisen Bank Polska spadł o 67,2 proc.

Raiffeisen Bank Polska wypracował 51,8 mln zł zysku netto w Ipółroczu, co oznacza spadek o 67,2% w skali roku. Zysk brutto spadło 67,0% do 64,5 mln zł. Głównym powodem pogorszenia wyniku byłakonieczność zawiązania rezerw na utratę wartości aktywów, podałbank w środowym komunikacie.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

Wartość rezerw wyniosła w I półroczu 122,7 mln zł i była niemalna tym samym poziomie, co wartość rezerw utworzonych w II półroczu2008 r. Obciążenie dla wyniku, choć na coraz mniejszą skalę,stanowi także wysoki koszt finansowania. Bankowi udało się jednakobniżyć koszty o 5,7% w skali roku.

"Relatywnie duża wysokość rezerw jest pochodną skoncentrowaniasię naszego banku na kredytowaniu klientów firmowych, a nieindywidualnych. Przedsiębiorstwa odczuły skutki kryzysu niemalnatychmiast, co odbiło się na ich zdolności płatniczej iwywiązywaniu się z zobowiązań wobec banków. Można jednak oczekiwać,że szczyt fali kłopotów firm jest już za nami, tak więc kwotarezerw będzie przyrastać w kolejnych kwartałach zdecydowaniewolniej"- powiedział prezes zarządu Raiffeisen Bank Polska, PiotrCzarnecki, cytowany w komunikacie.

Wartość depozytów wyniosła 16,28 mld zł na koniec czerwca i byławyższa o 12,7% w porównaniu z końcem czerwca 2008 r. Wolumenkredytów zwiększył się o 13,2% r/r do 16,48 mld zł.

Fundusze własne osiągnęły poziom 2,35 mld zł, a suma bilansowabanku wzrosła o 19,6% do 22,69 mld zł na koniec czerwca.

Współczynnik wypłacalności wyniósł 13,28% na koniec czerwca.

Bank podał, że oszczędności poczynione w II kwartale umożliwiłyobniżenie wskaźnika kosztów do dochodów (C/I) do 58,5% z 61,9% nakoniec marca 2009 r. i z 55,1% na koniec czerwca 2008 r. Wynik zdziałalności bankowej zmniejszył się o 11,2% w skali roku do 469,7mln zł.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu