SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zysk PMPG Polskie Media ostro w dół. „Blokowanie kontraktów przez układ rządzący. Liczymy na nowy rząd”

PMPG Polskie Media zanotowały w pierwszych trzech kwartałach 15-proc. spadek przychodów. Natomiast zysk netto zmalał aż o 60 proc. - Głównym czynnikiem wpływającym na nasze wyniki było blokowanie kontraktów dla „Wprost” przez dotychczasowy układ rządzący - twierdzi spółka.

Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media / fot. Beata Jarzębska Article

Przychody PMPG Polskie Media w okresie od stycznia do września br. wyniosły 37,03 mln zł i były o 15,51 proc. niższe niż w analogicznym okresie ub.r. Zysk z działalności operacyjnej uplasował się na poziomie 2,67 mln zł wobec 7,59 mln zł rok wcześniej. Natomiast zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 2,37 mln zł po spadku aż o 58,5 proc.

Z kolei w samym III kwartale br. przychody  wydawnictwa wyniosły 11,27 mln zł, notując spadek o 15,14 proc., zaś zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej  uplasował się na poziomie 171 tys. zł. (spadek o 44,3 proc.).

PMPG Polskie Media w komunikacie wyjaśniają, że „głównym czynnikiem wpływającym na wyniki firmy w ostatnim roku - niezależnym od czynników ekonomicznych - była przeciągająca się presja na blokowanie kontraktów dla tygodnika „Wprost” (…) przez dotychczasowy układ rządzący, co spółka jednoznacznie łączy z działaniami odwetowymi za publikację tzw. „afery taśmowej”.  Przypomnijmy, że „Wprost” w czerwcu 2014 roku ujawnił zapis podsłuchanych rozmów, w których brali udział politycy Platformy Obywatelskiej.

Spółka podała też, iż po opublikowanych we „Wprost” artykułach na temat nieprawidłowości w przetargu na śmigłowce dla polskiej armii w sierpniu 2015 r. „z dnia na dzień w sposób skoordynowany firma straciła prawie 20 partnerów, z którymi bądź to miała już zawarte umowy, które zostały anulowane, bądź to była na ukończeniu kontraktacji”. - Umowy dotyczyły szykowanego przez 6 miesięcy projektu specjalnego z okazji odbywającego się we wrześniu Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach, którego „Wprost” był patronem - czytamy w komunikacie PMPG Polskie Media.

Prezes wydawnictwa Michał M. Lisiecki przypomina, że tylko w 2014 r. na skutek niewygodnych dla władzy publikacji „Wprost” stracił przychody na poziomie szacowanym na 15 mln zł. Ma jednak nadzieję na zmianę związaną z nowym rządem.  - Z optymizmem patrzę w przyszłość, tak polskiej gospodarki jak i sektora mediów. Szczególnie liczę na większe zainteresowanie obecnej władzy polskimi mediami - mówi Lisiecki.

PMPG Polskie Media poza „Wprost” są też właścicielem tygodnika „Do Rzeczy” i miesięcznika „Historia Do Rzeczy”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zysk PMPG Polskie Media ostro w dół. „Blokowanie kontraktów przez układ rządzący. Liczymy na nowy rząd”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
polop
Biedny Lisiecki slini sie do PIS-. To nie zaden uklad rzadzacy. Zabiles pan gazete, wroblewski to ostatni gwozdz do trumny. Nua smierterlna. Nikt nie chce sponsorowac trupa.
50 30
odpowiedź
User
toipor
Lisiecki na czytelnikow juz nie liczy, I slusznie. Liczy na rzadd. Zrob chlopczyku pajacyka.
43 28
odpowiedź
User
xm
Spadają zyski PMPG. Okropnościowa wiadomość.
34 24
odpowiedź
User
Wilk
Liczycie na rząd PIS? Niestety to widać... Żenująca wręcz chęć przypodobania się nowej władzy w wykonaniu Do Rzeczy i Wprost; wpatrywanie się w oczy prezesa i próba odgadniecia, co mu się spodoba.
30 17
odpowiedź
User
YKK
Towarzysze wiedzą, że Partia pomoże.
28 11
odpowiedź