Zyski Unilevera z ecommerce w pierwszej połowie roku o 49 proc. w górę

W związku z pandemią Covid-19 klienci na całym świecie zwiększyli zainteresowanie zakupami FMCG w kanale internetowym - podał w raporcie finansowym Unilever. Zyski koncernu z ecommerce wzrosły w pierwszej połowie roku o 49 proc., a w samym drugim kwartale o 62 proc.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W raporcie podsumowującym pierwszą połowę tego roku Unilever zaznaczył, że wpływ pandemii Covid-19 na działalność koncernu w pierwszej połowie roku był bardzo zróżnicowany w poszczególnych kanałach i kategoriach. Sprzedaż podstawowa spadła pod względem wartości o 0,1 proc. rdr., a pod względem wolumenu o 0,3 proc.

Na rynkach wschodzących sprzedaż spadła o 1,9 proc., podczas gdy na rynkach rozwiniętych urosła o 2,4 proc. Dywidenda kwartalna dla akcjonariuszy została utrzymana na poziomie 0,4104 euro na akcję. Zysk operacyjny wzrósł o 3,8 proc. rdr.

W kanale ecommerce w pierwszej połowie tego roku Unilever odnotował wzrost sprzedaży o 49 proc. Największe wzrosty koncern odnotował w kategoriach produktów żywności, lodów i herbaty. Segment produktów higieny rąk i domu odnotował 10,6 proc. wzrostu sprzedaży - podał w raporcie Unilever.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/unilever-sprzeda-marki-ktore-nie-sa-ekologiczne ##

- Wyniki z pierwszej połowy roku pokazały prawdziwą siłę Unilevera. Udowodniliśmy odporność naszej działalności - w naszym portfolio, w ciągłym dążeniu do doskonałości operacyjnej i w naszej sytuacji finansowej, odpowiadając na bezprecedensowe wahania popytu - komentuje Alan Jope, CEO koncernu.

Unilever jest właścicielem łącznie ponad 400 różnych marek na całym świecie, m.in. Dove, Axe, Lipton, Hellmann’s, Magnum, Knorr, Rexona, Timotei.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"