Zyski Unilevera z ecommerce w pierwszej połowie roku o 49 proc. w górę

W związku z pandemią Covid-19 klienci na całym świecie zwiększyli zainteresowanie zakupami FMCG w kanale internetowym - podał w raporcie finansowym Unilever. Zyski koncernu z ecommerce wzrosły w pierwszej połowie roku o 49 proc., a w samym drugim kwartale o 62 proc.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W raporcie podsumowującym pierwszą połowę tego roku Unilever zaznaczył, że wpływ pandemii Covid-19 na działalność koncernu w pierwszej połowie roku był bardzo zróżnicowany w poszczególnych kanałach i kategoriach. Sprzedaż podstawowa spadła pod względem wartości o 0,1 proc. rdr., a pod względem wolumenu o 0,3 proc.

Na rynkach wschodzących sprzedaż spadła o 1,9 proc., podczas gdy na rynkach rozwiniętych urosła o 2,4 proc. Dywidenda kwartalna dla akcjonariuszy została utrzymana na poziomie 0,4104 euro na akcję. Zysk operacyjny wzrósł o 3,8 proc. rdr.

W kanale ecommerce w pierwszej połowie tego roku Unilever odnotował wzrost sprzedaży o 49 proc. Największe wzrosty koncern odnotował w kategoriach produktów żywności, lodów i herbaty. Segment produktów higieny rąk i domu odnotował 10,6 proc. wzrostu sprzedaży - podał w raporcie Unilever.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/unilever-sprzeda-marki-ktore-nie-sa-ekologiczne ##

- Wyniki z pierwszej połowy roku pokazały prawdziwą siłę Unilevera. Udowodniliśmy odporność naszej działalności - w naszym portfolio, w ciągłym dążeniu do doskonałości operacyjnej i w naszej sytuacji finansowej, odpowiadając na bezprecedensowe wahania popytu - komentuje Alan Jope, CEO koncernu.

Unilever jest właścicielem łącznie ponad 400 różnych marek na całym świecie, m.in. Dove, Axe, Lipton, Hellmann’s, Magnum, Knorr, Rexona, Timotei.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]