ATM Grupa z 116,8 mln zł wpływów i 15,5 mln zł zysku w I półroczu 2019 r.

W pierwszym półroczu ATM Grupa zanotowała 116,82 mln zł przychodów ze sprzedaży (12,78 proc. więcej niż rok wcześniej) i 15,52 mln zł zysku netto (do góry o 40,82 proc.). - Nasze produkcje odnotowały w pierwszym półroczu doskonałe wyniki oglądalności, mimo szerokiej oferty programowej nadawców i bardzo silnej konkurencji - komentuje Andrzej Muszyński, prezes firmy ATM Grupa.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
ATM Grupa z 116,8 mln zł wpływów i 15,5 mln zł zysku w I półroczu 2019 r.
Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy

Przychody ATM Grupy z produkcji telewizyjnej i kinowej wzrosły w skali roku o 6,34 mln do 76,07 mln zł (stanowią one 65,12 proc. przychodów ogółem spółki). Wynik netto tego segmentu wzrósł z kolei z 3,44 do 5,04 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/magdalena-zielska-paulina-rzazewska-malgorzata-jopek-i-jaroslaw-jakubiec-w-atm-grupa-sylwia-olech-szefowa-pr,7170878679393921a ##

Firma w sprawozdaniu finansowym podała, że w pierwszej połowie br. tak jak w analogicznym okresie rok wcześniej produkowała głównie telenowele, inne seriale i programy telewizyjne. Na koniec pierwszego półrocza br. w 37 kanałach emitowanych było 50 jej produkcji.

- Nasze produkcje odnotowały w pierwszym półroczu doskonałe wyniki oglądalności, mimo szerokiej oferty programowej nadawców i bardzo silnej konkurencji - komentuje Andrzej Muszyński, prezes firmy ATM Grupa. - Większość kontynuowanych produkcji ma mocno ugruntowaną pozycję na rynku i stałą widownię, co przekłada się na wysoki udział w widowni stacji telewizyjnych i niejednokrotnie pozycję lidera w paśmie, w którym emitowane są seriale - dodaje.

W pierwszym półroczu br. spółka kontynuowała prace m.in. nad takimi serialami jak „Świat według Kiepskich”, „Pierwsza miłość”, „Policjantki i policjanci”, „Sprawiedliwi. Wydział Kryminalny”, „Ojciec Mateusz”, „Dziewczyny ze Lwowa”, „Echo Serca” oraz „Lombard. Życie pod zastaw”.

- Dobre wyniki oglądalności są czynnikiem decydującym o zamówieniu przez nadawców kolejnych serii. W pierwszym kwartale podpisaliśmy umowy na realizację kolejnych serii naszych produkcji, w tym seriali „Wataha” (HBO), „Świat według Kiepskich”, „Więzienie”, „Gabinet nr 5”, „Lombard. Życie pod zastaw” oraz „Dziewczyny ze Lwowa” i „Echo serca” - informuje Andrzej Muszyński. - Nasz potencjał coraz wyraźniej dostrzegają także globalni gracze, tacy jak Netflix, czego przejawem jest zlecenie na realizację serialu „W głębi lasu”. Cieszy nas bardzo także kolejny międzynarodowy sukces - serial dokumentalny „Złoto Bałtyku”, realizowany dla kanału History z portfolio A+E Network, trafił do międzynarodowej dystrybucji w 25 krajach - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/w-glebi-lasu-serial-netflix-pawel-domagala-i-kamil-nozynski-w-rolach-glownych-opis-akcji-kiedy-premiera,7170844015969921a ##

grafika

W segmencie zarządzania aktywami trwałymi (czyli głównie wynajmu hal i wozów produkcyjnych) ATM Grupa zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 2,87 do 33,39 mln zł oraz zysku netto z 4,56 do 5,54 mln zł.

grafika

Pion nadawania ATM Grupy (obejmujący kanał ATM Rozrywka i lokalny multipleks naziemnej telewizji cyfrowej) przy spadku wpływów o 442 tys. do 11,06 mln zł zanotował wzrost zysku netto z 762 tys. do 2,75 mln zł.

grafika

W pionie deweloperskim wpływy wzrosły z 3,59 do 8,48 mln zł. Z kolei strata netto zwiększyła się z 230 tys. do 743 tys. zł.

grafika

W segmencie gier komputerowych zysk netto firmy wzrósł z 2,71 mln do 5,09 mln zł.

grafika

Przychody ATM Grupy z pozostałej działalności spadły z 819 tys. do 701 tys. zł, a wynik netto obniżył się z 221 tys. zł zysku do 42 tys. zł straty.

grafika

Głównymi akcjonariuszami ATM Grupy są szef jej rady nadzorczej Tomasz Kurzewski i Dorota Michalak-Kurzewska - mają walory stanowiące 40,83 proc. kapitału i dające 53,51 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. 17,42 proc. kapitału firmy należy do Zygmunta Solorza, a 12,74 proc. do funduszu Rockbridge.

grafika

Łączne wpływy firmy wzrosły w skali roku z 103,29 do 116,55 mln zł. Zwiększyły się też koszty sprzedanych towarów i materiałów (z 85,95 do 96,01 mln zł) oraz koszty ogólnego zarządu (z 7,73 do 8 mln zł). Pozostałe przychody operacyjne wzrosły z 2,39 mln zł do 4,92 mln zł, a pozostałe koszty wzrosły z 1,27 mln zł do 1,81 mln zł. Przełożyło się to na wzrost zysku operacyjnego z 11,02 do 15,52 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"