Polsat liderem oglądalności w I półroczu, TVN24 i TVP Info czołowymi kanałami tematycznymi (top 150)

W pierwszym półroczu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2018 roku zmniejszył się o 2,12 proc. i wyniósł 10,19 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Druga była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,13 proc. do 9,63 proc. Podium uzupełnia TVN (8,56 proc. udziału; w dół o 8,24 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,47 proc. udziału; + 2,99 proc.).

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,42 proc., po wzroście o 13,74 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-i-polrocze-2019-polsat-liderem-tvp2-wzrost,7170879238174337a ##

Na 14. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,35 proc. (spadek o 5,06 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (w dół o 3,99 proc. do 1,35 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 78,49 proc. do 1,23 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 1,99 proc. do 0,87 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 13,95 proc. do 0,67 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 4,13 proc. do 0,63 proc.).

Od 33. do 49. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,51 proc. udziału w pierwszym półroczu br., WP - 0,43 proc., Metro - 0,37 proc. oraz Nowa TV - 0,31 proc.). Tylko ostatnia z nich odnotowała spadek względem pierwszego półrocza 2018 roku - było to 0,95 proc. Pozostałe z nich odnotowały wzrosty - wyniosły one odpowiednio 39,73 proc., 10,18 proc. i 5,41 proc.

grafika

Udział będącego nowym liderem Polsatu (po awansie z drugiej lokaty) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,31 proc., po spadku o 2,21 proc. Na drugą lokatę spadł TVN. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 8,78 proc. do 11,10 proc. Podium uzupełnia Dwójka (+ 2,74 proc. do 7,17 proc.), a czwarta była Jedynka (- 13,83 proc. do 6,33 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 17,67 proc. do 2,57 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęło TVP Seriale (- 0,20 proc. do 1,51 proc.), dziecięcych - TVP ABC (- 8,33 proc. do 1,39 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 60,59 proc. do 1,09 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (- 2,30 proc. do 1,02 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 11,93 proc. do 0,99 proc.), a lifestylowych - HGTV (+ 9,78 proc. do 0,66 proc.).

grafika

W czerwcu 2019 roku liderem oglądalności wśród kanałów tematycznych w obu grupach wiekowych również była stacja TVN24. W 4-12 jej udział zwiększył się o 7,78 proc. do 4,28 proc., a w 4+ - o 1,49 proc. do 2,38 proc.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska