Tak wynika z badania 2008 Country Brand Index (CBI),przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingowąwyspecjalizowaną w rozwoju marek FutureBrand i agencję publicrelations Weber Shandwick - informuje serwis MarketWatch.
Udział w badaniu wzięło 2.700 osób z dziewięciu krajów,podróżujących po świecie zarówno w celach biznesowych jak iturystycznych. Respondentów zapytano o 30 różnych czynników, którewpłynęłyby na ich wybór miejsca, w którym chcieliby zamieszkać.Wśród tych czynników były m.in. standard życia, wolność polityczna,żywność, sztuka i kultura, historia, nocne życie ibezpieczeństwo.
Pierwsza dziesiątka rankingu przedstawia się następująco:
1. Australia2. Kanada3. USA4. Włochy5. Szwajcaria6. Francja7. Nowa Zelandia8. Wielka Brytania9. Japonia10. Szwecja
Poniżej lista krajów o najlepszych markach w wybranychkategoriach:

Sztuka i kultura - WłochyOryginalność - Nowa ZelandiaPlaże - MalediwyHistoria - EgiptNaturalne piękno - Nowa ZelandiaNocne życie - JaponiaRestauracje - WłochyAktywność na wolnym powietrzu i sport - AustraliaBezpieczeństwo - NorwegiaZakupy - USAStandard życia - SzwecjaWolność polityczna - HolandiaJakość produktów - Japonia











