82% Polaków uważa, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu, a 66%, że ma pozytywny wpływ na rozwój polskiej kultury.
Jednocześnie firmy zaangażowane w sponsoring sportu czy kultury są lepiej oceniane od tych, które w sponsoring się nie angażują.

Czołówka najbardziej znanych sponsorów sportu pozostaje niezmienna i są w niej takie firmy jak Orlen, Adidas i Coca-Cola. Najbardziej na znajomości jako sponsor sportu w ciągu ostatniego roku stracił Plus. Miejsca bezpośrednio za podium z takim samym wynikiem – 12% – zajęły firmy Lotos, Nike, Orange i Plus.
Wśród sponsorów kultury najbardziej znane są Orlen, PZU oraz Orange. Widoczny jest wyraźny wzrost rozpoznawalności jako sponsora kultury i sztuki firm PZU (+4 pkt. proc.), Lotos (+3 pkt. proc.) oraz BZ WBK (+3 pkt. proc.). Bezpośrednio za podium z takim samym wynikiem – 6% znalazły się firmy Lotos i PGE.

Badanie Sponsoring Monitor na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat. W pierwszej fali badania w 2017 r. przeprowadzono N=501 wywiadów CATI oraz N=1210 wywiadów CAWI. Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.











