Bank Pocztowy zadebiutuje na GPW w II połowie roku

Bank Pocztowy  złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), poinformowała spółka w komunikacie. Oferta publiczna banku zaplanowana została wstępnie na II połowę 2011 roku.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Bank Pocztowy rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu procedury wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie i pozyskania kapitału przez publiczną emisję akcji. Naszym atutem jest unikatowy na polskim rynku model biznesowy. Jesteśmy jednym z niewielu banków w Polsce, które kierują swoją ofertę produktową do klientów z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, a współpraca z Pocztą daje nam dostęp do bardzo rozległej sieci. Ważną grupą docelową Banku są także nestorzy. Tworzymy proste i zrozumiałe produkty finansowe, które dostosowane są również do potrzeb osób dotychczas nieubankowionych – jest to grupa licząca w Polsce według szacunków aż 6-9 mln osób – powiedział prezes Banku Tomasz Bogus.

Od początku roku Bank Pocztowy pozyskał przeszło 100 tys. klientów detalicznych oraz mikrofirm i na koniec czerwca obsługiwał ich niemal 910 tys. Bank wykazał też dużą dynamikę wzrostu sprzedaży depozytów i kredytów. Sprzedaż depozytów detalicznych wyniosła 1 mld zł (dynamika wzrostu sprzedaży - 131% analogicznego okresu 2010 roku), kredytów: hipotecznych 306 mln zł (dynamika: 213%), konsumpcyjnych 276 mln zł (dynamika: 116%), podano także.

"Doradcami Banku w procesie upublicznienia są: Dom Maklerski BZ WBK S.A. (Oferującyi Wyłączny Menedżer Oferty), Bank Zachodni WBK S.A. (Doradca Finansowy), Allen & Overy, A. Pędzich sp. k. (Doradca prawny) oraz Ernst & Young Sp. z o.o. (Audytor)" - czytamy dalej.

Pod koniec ubiegłego roku prezes banku Tomasz Bogus w rozmowie z agencją ISB informował, że Bank Pocztowy ma plany przeprowadzenia pierwotnej oferty publicznej w II półroczu 2011 roku i pozyskania ok. 300 mln zł. W jego ocenie potrzeba dokapitakizowania wynika z chęci dynamicznego rozwoju banku, który zakłada potrojenie liczby klientów detalicznych w ciągu czterech lat i posiadanie bazy klientów detalicznych na poziomie 1,5 mln w 2013.

W 2010 r. Bank Pocztowy wypracował 14 mln zł zysku netto. Saldo kredytów wyniosło 2,58 mld zł, a depozytów 3,76 mld zł. Najważniejszym segmentem działalności Banku są klienci indywidualni, ale Bank rozwija również obszar bankowości instytucjonalnej, w tym m.in. w segmencie mikroprzedsiębiorstw, których obsługuje ponad 170 tys. Mocną stroną Banku jest rozbudowana sieć sprzedaży, na którą składa się blisko 2,2 tys. placówek na terenie całego kraju – stanowisk finansowych na Poczcie oraz placówek własnych. Usługi Banku dostępne są również w pozostałych placówkach Poczty Polskiej.

Głównym akcjonariuszem Banku Pocztowego są Poczta Polska, do której należy 75% minus jedna akcja oraz PKO BP, który posiada 25% plus jedną akcję.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"