Barbie zachęca dziewczynki, by były astronautkami i inżynierami (wideo)

Marka Barbie (należy do firmy Mattel) chce inspirować dziewczynki do poznawania nauk ścisłych i zachęcić je, by w dorosłym życiu zostawały inżynierami, badaczami kosmosu czy astronautkami. W tym celu nawiązano współpracę z Europejską Agencją Kosmiczną.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Barbie zachęca dziewczynki, by były astronautkami i inżynierami (wideo)

Współpraca z Europejską Agencją Kosmiczną to część globalnego Projektu Barbie Dream Gap wyrównującego szanse wyboru ścieżki kariery i realizacji marzeń dziewczynkom na całym świecie. Badania pokazały, że już w wieku pięciu lat wiele dziewczynek traci wiarę we własne możliwości – to tzw. zjawisko Dream Gap.

grafika

Projekt ma zwrócić uwagę na fakt, że tylko 15 proc. astronautów w czynnej służbie to kobiety i że żadna kobieta nigdy nie wylądowała na Księżycu. Inicjatywa jest elementem misji marki Barbie, która chce niwelować zjawisko Dream Gap poprzez wskazywanie wzorców do naśladowania i inspirujących kobiet, pokazujących dziewczynkom, że mogą być kim chcą.

Jedną z takich kobiet jest Samantha Cristoforetti  - pilotka, inżynier, astronautka, a także pierwsza Włoszka w załodze Europejskiej Agencji Kosmicznej. Samantha jest przekonana, że współpraca z Barbie „pomoże dziewczynkom i chłopcom marzyć o swojej przyszłości bez jakichkolwiek ograniczeń”.

Wydarzenia z przeszłości budujące przyszłość

W ramach akcji marka Barbie rozpoczęła emisję filmu relacjonującego  spotkanie Cristoforetti z dziewczynkami z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch w Ośrodku Szkolenia Astronautów ESA w Kolonii w Niemczech. Na kanale Barbie w serwisie YouTube udostępniono specjalny odcinek Barbie Vlog, prezentujący dokonania Cristoforetti.

Współpraca Barbie z Europejską Agencją Kosmiczną została poprzedzona europejskim badaniem zrealizowanym w czerwcu 2019 r. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech. W ramach ankiety wśród 2000 rodziców dziewczynek w wieku 3-10 lat w każdym kraju sprawdzano, czy postrzeganie nauk ścisłych (STEM) przez rodziców może być czynnikiem ograniczającym dziewczynki w wyborze ich zawodowej drogi. Ponadto pytano o zagadnienia związane z przestrzenią kosmiczną oraz oceniano znajomość naukowców i astronautów.

Z badań tych wynikło m.in., że rodzice mają większą wiedzę na temat osiągnięć mężczyzn zajmujących się dziedzinami związanymi z kosmosem niż na temat osiągnięć kobiet w tych zawodach.  Badanie bardzo wyraźnie pokazało, że rodzice zgadzają się, że dostęp do zawodów związanych z badaniem kosmosu powinien być taki sam dla kobiet i mężczyzn.

grafika

Wraz z wnioskami wypływającymi z badania zrealizowanego na zlecenie marki Barbie powstał zestaw wskazówek, które mają pomóc rodzicom i opiekunom zachęcać dziewczynki do związania swojej przyszłości zawodowej z naukami ścisłymi. Materiał został przygotowany we współpracy z psycholog dr Elizabeth Kilbey, która potwierdza, że „jedną z najważniejszych rzeczy, jaką mogą zrobić rodzice, to pokazanie córkom wartościowych, pozytywnych wzorców kobiet do naśladowania, w tym zajmujących się naukami ścisłymi, które udowadniają, że niemożliwe nie istnieje”.Obecna akcja z Europejską Agencją Kosmiczną jest kolejnym projektem marki Barbie, który ma przełamywać stereotypy na temat dziewczynek, tego czym powinny się zajmować. Na początku czerwca br. wystartowała kampania reklamowa Barbie i Mercedesa pod hasłem „No limits” - jej celem jest przełamanie stereotypów związanych z tym, czym mają bawić się małe dziewczynki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów