Bauer wycofuje się z rynku prasowego w Czechach i na Słowacji. Jego magazyny kupuje MAFRA

Czeska firma MAFRA przejmuje od Bauer Media Group jej biznes prasowo-internetowy w Czechach i na Słowacji, obejmujący kilkadziesiąt tytułów prasowych i związane z nimi serwisy internetowe. Bauer Media Group tłumaczy, że skupia się na swoich najważniejszych rynkach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Bauer wycofuje się z rynku prasowego w Czechach i na Słowacji. Jego magazyny kupuje MAFRA
fot. materiały prasowe

Nie podano, ile MAFRA zapłaci za zasoby prasowo-internetowe Bauer Media Group w Czechach i na Słowacji. Żeby transakcja mogła zostać zrealizowana, trzeba jeszcze uzyskać pozwolenia urzędu antymonopolowego.

Bauer Media Group w obu krajach wydaje pisma kobiece (m.in. luksusowe i poradnikowe), męskie, TV guidy, pisma yellow, motoryzacyjne i z krzyżówkami, a także związane z nimi serwisy internetowe. Portfolio koncernu w Czechach obejmuje m.in. lokalne wersje magazynów Claudia”, „Tina”, „Cosmopolitan”, „Harper’s Bazaar”, „Eqsuire”, „Nostalgia”, „Retro”, „Chwila dla Ciebie”, „TV14”, „TV Max” i „Top Gear”, a na Słowacji - m.in. lokalne edycje pism „TV Max”, „Chwila dla Ciebie” i „Happy”.

Transakcja z MAFRA nie dotyczy należących do Bauer Media Group słowackiej stacji RádioExpres, a także firmy NetBrokers Holding działającej i w Czechach, i na Słowacji.

W komunikacie prasowym Bauer Media Group tłumaczy, że wycofuje się z rynku prasowego i internetowego w tych dwóch krajach, ponieważ zgodnie z przyjętą strategią chce wzmacniać swoją obecność w krajach i sektorach, w których ma szanse być liderem. Tam koncern zamierza się rozwijać także poprzez przejęcie oraz uruchamianie nowych tytułów i modeli biznesowych. Natomiast na innych rynkach prowadzi przegląd opcji strategicznych, z których jedną jest sprzedaż swoich zasobów.

Firma zaznaczyła, że w najbliższych latach nastąpią kolejne zmiany w jej portfolio.

MAFRA wydaje w Czechach dzienniki i tygodniki

- Zbliżające się przejęcie biznesu Bauera nie wpłynie na działalność biznesową ani codzienną pracę w jego tytułach w Czechach i na Słowacji - zaznacza Štěpán Košík, prezes firmy MAFRA. - Przeciwnie, jesteśmy przekonaniu, że w połączeniu z obecną silną pozycją MAFRA w innych sektorach rynku wydawniczego będziemy mogli dalej rozwijać tytuły Bauera i zapewniać najlepsze korzyści ich odbiorcom oraz naszym partnerom biznesowym - dodał Košík

MAFRA jest jedną z czołowych firm na czeskim rynku mediów. Wydaje m.in. dzienniki „Mladá fronta DNES”, „Lidové noviny” i „Metro”, tygodniki „TÉMA” i „5plus2”, portale internetowe iDNES.cz,Lidovky.cz i Mobil.cz, a także nadaje stację telewizyjną Óčko oraz rozgłośnię Impuls radio.

MAFRA należy do holdingu Agrofert obejmującego też firmy z sektora rolniczego, chemicznego, budowniczego i energetycznego. Założycielem i wieloletnim właścicielem Agrofertu jest Andrej Babis, premier Czech. W ub.r. musiał sprzedać firmę swojej rodzinie i współpracownikom w związku z nowymi przepisami dotyczącymi konfliktu interesów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów