Wydawca przekazał, że przeprowadził strategiczny przegląd swoich marek czasopism w związku z "szerszymi wyzwaniami rynkowymi, które stanowią część naszych ciągłych wysiłków na rzecz zapewnienia zrównoważonej i ukierunkowanej strategii wydawniczej".
Ostatnie wydanie magazynu "Modern Gardens", który ukazuje się od 2016 roku, trafi do sprzedaży 17 grudnia. W 2024 roku średni miesięczny nakład wynosił 29 299 egzemplarzy (z czego 9667 to wydania "all-you-can-read" na platformach takich jak Readly i Apple News+).
Warto zwrócić uwagę, że w 2016 roku nakład był podobny, jednak wówczas nie wliczało się do tego wydań sprzedawanych w trybie "all-you-can-read".
Przez lata magazyn zyskał czytelników, którzy cenili w nim podejście do ogrodnictwa. Zawierał proste i praktyczne porady dotyczące sposobów ma metamorfozę ogrodów.

Natomiast liczący sobie 35 lat magazyn "Trail" ukaże się po raz ostatni w druku 18 grudnia. Będzie odtąd dostępny wyłącznie na stronie internetowej Live for the Outdoors.
W 2023 roku, według najnowszych dostępnych danych, nakład gazety w wersji drukowanej wyniósł 21 732 egzemplarze. Z tego 5110 wydano w systemie "all you can read".
Bauer stwierdził, że jest to odpowiedź na "trudne warunki rynkowe" oraz fakt, że ruch na stronie internetowej wzrósł w tym roku o 125 proc., powołując się na dane Google Analytics wykorzystywane wewnętrznie.

Czytelnicy "Trail" byli ważnym elementem magazynu. Wysyłali zdjęcia, e-maile i posty w mediach społecznościowych, opowiadając o górach, które zdobyli czy szczytach, na których biwakowali.
Jak wynika z ustaleń "Press Gazette", zmiany dotknęły niektórych pracowników, ale w miarę możliwości przeniesiono ich na inne stanowiska.
Pozostałe marki czasopism Bauera w Wielkiej Brytanii to: "Empire", "Closer", "Bella", "Car", "Grazia", "Heat", "Take a Break", "That's Life!", "TV Choice i Yours".










