Watchdog to brytyjski program konsumencki, w którym w celu ochrony klientów przedstawia się nieprawidłowości w funkcjonowaniu rozmaitych firm i instytucji w Wielkiej Brytanii oraz w oferowanych przez nie artykułach oraz usługach.
Watchdog pojawił się na antenie BBC w 1980 r., początkowo jako dodatek do serwisów informacyjnych. Od 1985 r. audycja funkcjonuje samodzielnie mając na koncie ponad tysiąc odcinków, z których każdy trwa prawie godzinę.
Watchdog ograniczony i przeniesiony
Jak poinformował dziennik „The Guardian” BBC ma plany związane ze znacznym ograniczeniem nadawania programu Watchdog.
Według źródeł brytyjski nadawca publiczny zamierza zlikwidować Watchdog jako samodzielny program. Zamiast tego audycja ma stać się znacznie krótsza i będzie emitowana od wiosny 2020 r. jako część codziennego magazynu publicystycznego The One Show przygotowywanego przez BBC One.

Widzowie Watchdoga oraz brytyjscy dziennikarze w internecie nie kryli swojego rozczarowania zamiarami BBC. Wielu z nich zwraca uwagę na fakt, że program przez dziesięciolecia dostarczał widzom rzetelnych informacji na temat funkcjonowania brytyjskiego rynku i kryjących się na nim pułapek i w praktyczny sposób pomagał Brytyjczykom w uniknięciu zagrożeń dla ich portfeli.
Oszczędności w BBC
BBC wyjaśnia że ograniczenia związane z nadawaniem Watchdog to część planu restrukturyzacji i oszczędności zapowiedzianych wcześniej przez nadawcę.

Pod koniec stycznia br. BBC zapowiedziała, że w nadchodzących miesiącach zwolni 450 pracowników przygotowujących treści dla BBC News. Brytyjski nadawca publiczny tłumaczy cięcia koniecznością restrukturyzacji oraz oszczędnościami, które do 2024 mają osiągnąć poziom 80 mln funtów.
Oszczędności zaplanowane przez BBC zbiegają się w czasie z zapowiedziami rządu Borisa Johnsona, zgodnie z którymi BBC ma zostać pozbawiona wpływów z obowiązkowego abonamentu i zamiast tego czerpać przychody w modelu subskrypcyjnym.











