Będzie lista mediów z zakazem reklam od państwowych spółek? KPRM żąda informacji o wydatkach

Szef KPRM Michał Dworczyk zażądał od spółek Skarbu Państwa przekazania informacji na temat mediów, którym zlecają działania marketingowe i promocyjne - podała Gazeta.pl. Z kolei według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, w Kancelarii Premiera prawdopodobnie powstaje „czarna lista” mediów, a spółki dostaną wytyczne, że powinny reklamować się tylko w konkretnych tytułach.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w imieniu szefa KPRM rozesłała do spółek Skarbu Państwa pismo z żądaniem wskazania podmiotów i mediów, którym w latach 2017 i 2018 spółki płaciły za działania marketingowe, komunikacyjne, wizerunkowe i sponsoringowe. Jak podaje Gazeta.pl, miały to być informacje szczegółowe, dotyczące wszystkich spółek w ramach grup kapitałowych, ale także ich fundacji. Spółki powinny poinformować KPRM, „na jakie cele zostały przeznaczone te środki i jakie firmy/organizacje/instytucje/osoby fizyczne były zleceniobiorcami/beneficjentami tych działań”.

Pismo od Michała Dworczyka trafiło do spółek pod koniec października, a datę przekazania danych wyznaczono na 15 listopada.

- Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym wprowadziła obowiązek uzyskiwania przez Zarząd spółki z udziałem Skarbu Państwa zgody Rady Nadzorczej na zawieranie umów m.in. na usługi marketingowe, public relations, komunikacji społecznej, jeżeli wysokość wynagrodzenia przewidzianego łącznie za świadczenie usługi przekracza 500 000 zł rocznie - czytamy w oświadczeniu KPRM. Kancelaria Premiera dodaje, że prawo wprowadza obowiązek cyklicznego przedkładania sprawozdań m.in. o wydatkach na usługi marketingowe, public relations oraz komunikację społeczną. Według KPRM chodzi o "zwiększenie transparentności wydatków".

Koniec reklam dla mediów nieprzychylnych rządowi?

Według naszych informatorów, w KPRM powstaje tzw. „czarna lista” mediów, którym spółki Skarbu Państwa nie powinny zlecać działań promocyjnych i reklamowych. Spółki nie dostały jeszcze wytycznych w tej sprawie. Jeden z rozmówców uważa, że chodzi o koncentrację reklam wokół „podmiotów sprzyjających”, choć na razie nie wiadomo, czy będzie to przymusowe.

- To szkodliwe dla interesu firmy. Usunięcie reklam z mainstreamu i skoncentrowanie ich w kilku tytułach spowoduje zmniejszenie zainteresowania, odpływ klientów i spadek wpływów - słyszymy.

Jakie media mogą zostać wpisane na „czarną listę”? - Te, w których pojawiają się jeszcze reklamy spółek państwowych, a które krytykują rząd Morawieckiego. Onet, media Agory, TVN-y - wylicza inna osoba znająca pismo szefa KPRM.

Portal Wirtualnemedia.pl wysłał do biura prasowego KPRM pytania o to, czy Kancelaria zamierza ingerować w listę podmiotów i mediów, z którymi spółki Skarbu Państwa współpracują, a także o to, czy prawdą jest, że media z grup Ringier Axel Springer Polska, Agora i TVN Discovery Polska nie będą mieć zlecanych działań reklamowych.

Zapytaliśmy także, czy państwowe spółki otrzymają w tej sprawie komunikat wraz z listą konkretnych mediów, z którymi nie powinny współpracować. - W KPRM nie istnieją listy o które Pan pyta. Nie ma też planów ich tworzenia - odpowiedziało nam w poniedziałek biuro prasowe Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

 

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/panstwowe-spolki-i-ministerstwa-gdzie-sie-reklamuja-najwiecej-w-sieciach-w-dol-fakt-i-gazeta-wyborcza-analiza,7171224260409473a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"