Biedronka rozdaje 500 tys. bonów za e-szkolenia

Sieć sklepów Biedronka (należąca do Jeronimo Martins Polska) rozpoczęła akcję edukacyjną, w której za udział w szkoleniu internetowym o prawach konsumentów można uzyskać 15-złotowy bon na zakupy. To realizacja decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Biedronka rozdaje 500 tys. bonów za e-szkolenia
fot. materiały prasowe

Kampania jest realizowana na stronie Szkolenie.biedronka.pl. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i uzyskać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł.

500 tys. bonów po 15 zł do Biedronki

Szkolenie  odbędzie się w czterech turach, w każdej do zdobycia jest 125 tys. bonów. Pierwsze 125 tys. osób, które w danej turze przejdzie szkolenie i wykona test, otrzyma bony. Ich łączna wartość to 7,5 mln zł.

Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zakaz-handlu-niedziela-placowki-pocztowe-zamkniete-zmiana-przepisow-sejm,7170117975787137a ##

Wiosną br. prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania w sklepach Biedronka akcji edukacyjnej, w której klienci będą mogli wygrać bony za łącznie 7,5 mln zł. To forma rekompensaty za opóźnienia w publikacji regulaminów promocji i rozpatrywaniu reklamacji od konsumentów.

Postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie praktyk Biedronki trwało od marca ubiegłego roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów na promocje, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy za wydanie określonej kwoty w sklepach Biedronka.  

"Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów względem terminów rozpoczęcia poszczególnych akcji" - podał UOKIK.

Biedronka za późno publikowała regulaminy promocji

Jak napisano w komunikacie Urzędu, prezes UOKiK przeanalizował napływające sygnały, sposoby rozpatrywania reklamacji przez Jeronimo Martins, a także dostęp klientów do regulaminów ogólnopolskich promocji.

Wątpliwości UOKiK wzbudziła możliwość wprowadzania konsumentów w błąd co do dostępności regulaminu. Jak informuje Urząd, właściciel sieci Biedronka publikował regulaminy promocji z opóźnieniem, nawet w ostatnim dniu danej akcji promocyjnej - mimo że w materiałach reklamowych zapewniono o dostępności dokumentu na stronie .

Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-2020-rok-wyniki-finansowe ##

"Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia" - podał UOKiK.

Rekompensatą akcja z bonami za 7,5 mln zł

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w wydanej decyzji zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów (termin poda firma).

W ramach akcji za rozwiązanie testu o prawach klientów, do wygrania będzie wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka została zobowiązana do przygotowania 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł.

Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz. Bonu nie będzie można wymienić na gotówkę, będzie ważny 3 miesiące.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych  - ocenił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

- Cieszymy się, że w tym przypadku UOKiK zaakceptował zaproponowane przez nas rozwiązanie. Kierując się co do zasady dobrem naszych klientów, zaproponowaliśmy organizację szkolenia on-line, którego celem będzie podniesienie poziomu świadomości konsumenckiej, a dodatkowym benefitem – możliwość otrzymania jednego z 500 tys. bonów na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Przeznaczymy na to w sumie 7,5 mln zł, a szczegółowe informacje dotyczące tej akcji przedstawimy wkrótce - skomentowało Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki.

W dalszej części oświadczenia czytamy: - Jednocześnie podkreślamy, że w ostatnim czasie zmieniliśmy zasady organizacji promocji, kierując się nadrzędną zasadą kreowania wartości dla klientów, a także rozbudowaliśmy Biuro Obsługi Klienta, tak by ew. procedury reklamacyjne trwały krócej.

UOKiK nałożył na Biedronkę rekordową karę

W grudniu ub.r. prezes UOKiK nałożył na Jeronimo Martins Polska ponad 723 mln zł kary. Zarzucił firmie nieuczciwe zarabianie kosztem dostawców produktów spożywczych, głównie owoców i warzyw. To rekordowa kara od UOKiK-u za nadużywanie pozycji rynkowej w relacjach biznesowych. Właściciel Biedronki nie zgodził się z zarzutami i zapowiedział odwołanie do sądu.

Z kolei pod koniec 2019 roku Urząd podjął postępowanie dotyczące naliczania w sklepach Biedronka wyższych cen niż wskazywane na etykietach na półkach. Wcześniej skierowano w tej sprawie ponad 230 skarg do Inspekcji Handlowej.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"