Biedronka, Lidl, Kaufland to najpopularniejsze sieci handlowe w Polsce

W 2019 roku Polacy deklarowali, że najczęściej robią zakupy w Biedronce, Lidlu i Kauflandzie - wynika z badania ankietowego aplikacji Moja Gazetka. Prawie co czwarta pytana osoba bywała w sklepie codziennie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Biedronka, Lidl, Kaufland to najpopularniejsze sieci handlowe w Polsce
Fot. Pixabay

W ubiegłym roku ponad połowa Polaków (57,5 proc.) zakupy robiła kilka razy w tygodniu. Prawie co czwarty badany (23,4 proc.) robił je codziennie. 17,5 proc. ankietowanych na zakupy chodziła tylko kilka razy w miesiącu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/czy-polacy-stacjonarne-zakupy-po-koronawirusowym-kryzysie-komentarz ##

Biedronka deklasuje inne sieci

Zdecydowanym liderem w kategorii najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce jest portugalska Biedronka. W 2019 roku odwiedziło ją 94,4 proc. badanych. Z oferty Lidla korzysta 82,7 proc. badanych. Podium ze znacznie niższym wynikiem (50,3 proc.) zamyka Kaufland. Dalej w zestawieniu znajdziemy m.in. Auchan, Carrefour, Żabkę i Netto.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/konsumenci-ocena-obslugi-w-sklepach-czasie-koronawirusa-komentarz ##

IKEA, Rossmann, Pepco, Media Expert - ulubione sieci Polaków w swoich kategoriach

W kategorii dom i ogród badani niemal równie często robią zakupy w Castoramie (56,2 proc.), Leroy Merlin (52,6 proc.) oraz Jysk (51,8 proc.). Na dalszych pozycjach plasują się m.in. Obi, Bricomarché, Mrówka i Jula.

grafika

Spośród drogerii zdecydowanym liderem jest Rossmann (94,1 proc. wskazań). Niemiecka sieć wyprzedza Hebe (43,3 proc.) i drogerie Natura (30,4 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. Avon, Super-Pharm oraz Oriflame.

grafika

W kategorii meble miejsce pierwsze zajmuje szwedzka IKEA (64,2 proc. badanych robiło tam w ubiegłym roku zakupy). Dalsze miejsca zajmują Black Red White, Agata, Bodzio i Abra.

grafika

W kategorii moda i tekstylia niekwestionowanym liderem jest dyskontowa sieć Pepco — zakupy w sklepach tej sieci deklaruje 90,6 proc. respondentów. 48,4 proc. zaopatruje się w sieci KIK, a 27,9 proc. w Textil Market. Na kolejnych miejscach można zobaczyć m.in Bonprix i Takko.

grafika

Ulubionym sklepem Polaków w kategorii elektronika jest Media Expert, w którym kupuje 73,9 proc. zapytanych osób. Niemal równie chętnie odwiedzają oni RTV Euro AGD — 69,1 proc.. 56,8 proc. natomiast wybiera Media Markt. Popularnością cieszą się też m.in. Neonet, MyCenter i Max Elektro.

grafika

Przedstawione w raporcie dane pochodzą z badania ankietowego (próba 1800) oraz z analizy danych dot. ruchu w aplikacji Moja Gazetka (próba 855 tys. osób). W badaniu wzięło udział 1726 osób. 24 proc. z nich to mężczyźni, 76 proc. - kobiety. Większość z nich do dorośli i młodzi dorośli - 64,6 proc. to osoby w wieku 25-44 lat. Najmniej użytkowników aplikacji - 13,9 proc. – to mieszkańcy miast o zaludnieniu w przedziale 50-100 tys. Najwięcej to mieszkańcy miejscowości do 10 tys. mieszkańców – 27,3 proc. 9,6 proc. badanych deklaruje, że są przedsiębiorcami.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele