Sieć przekonuje, że projekt przecen artykułów z bliskim terminem ważności ma być okazją dla klientów, by kupić wysokiej jakości produkty w jeszcze niższych cenach. W ten sposób dyskonter chce też zapobiegać marnowaniu żywności.
W pilotażowym programie bierze udział 136 sklepów sieci Biedronka zlokalizowanych w sześciu województwach: mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim.
Wybrane produkty spożywcze z bliskim terminem przydatności przecenione o 50 proc. będą wyróżnione na froncie specjalną naklejką, na której znajduje się hasło przewodnie akcji „Szanujemy żywność”. O umieszczeniu konkretnych produktów w promocji decydować będą kierownicy sklepów.
Oznaczone nimi będą wybrane produkty z kategorii: świeże mięso i ryby, sushi i produkty z chłodni. Rabat nie będzie dotyczył produktów objętych innymi promocjami.

- Program przecen żywności z bliskim terminem do spożycia o 50% to nasz nowy test i będziemy uważnie obserwować zainteresowanie klientów taką formułą. Liczymy, że dzięki niej jeszcze więcej osób będzie mogło skorzystać z doskonałej jakości produktów spożywczych Biedronki w bardziej okazyjnych cenach. Jednocześnie razem z klientami będziemy mogli dołożyć kolejną cegiełkę w naszym systemie ograniczania marnowania żywności - mówi Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepu w sieci Biedronka.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jeronimo-martins-i-media-expert-z-najmocniej-zwiekszyly-wydatki-reklamowe-na-czele-aflofarm-przed-lidlem-top10,7170774135289985a ##
Biedronka od 2016 roku podejmuje działania mające zapobiegać marnowaniu żywności. W ub.r. 1639 sklepów tej sieci z całej Polski współpracowało z ponad 80 Organizacjami Pożytku Publicznego w tym Bankami Żywności, diecezjalnym i archidieciezjalnym Cartitas, a także lokalnym organizacjami, którym przekazało niesprzedaną, nadającą się do spożycia żywność. Następnie te organizacje przygotowały dla potrzebujących paczki bądź posiłki w jadłodajniach.

Lidl też przecenia żywność z krótką datą
Obniżki cen żywności z krótką datą ważności stosuje już od jesieni ub.r. m.in. Lidl Polska. W ramach programu „Kupuję, nie marnuję” można kupić artykuły tańsze o przynajmniej 50 proc. Sieć również wprowadzanie programu zaczęła od testów w wybranych sklepach.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronka-na-plakatach-chwali-sie-podwyzkami-dla-pracownikow-nawet-6-5-tys-pensji,7170768408049793a ##
Sieć Carrefour poszła o krok dalej - od pewnego czasu testuje w wybranych sklepach we Francji promocyjną sprzedaż produktów spożywczych, których termin ważności już upłynął.
3002 Biedronki, 273 drogerie Hebe
W połowie stycznia br. portugalska firma Jeronimo Martins podała wstępnie, że sieć sklepów Biedronka w Polsce zamknęła 2019 rok przychodami w kwocie 12,62 mld zł. To 7,9 proc. więcej w porównaniu do 2018 roku. Wpływy polskich dyskontów stanowią 67,7 proc. przychodów portugalskiej firmy.

W ub.r. firma otworzyła w Polsce 128 sklepów pod szyldem Biedronki i na koniec roku sieć miała 3002 placówki. Z kolei sieć drogerii Hebe zamknęła rok 2019 przychodami w wysokości 259 mln zł – o 24,9 proc. większymi niż rok wcześniej. Wpływy tej marki w IV kwartale ub.r. wzrosły rok do roku o 24, proc., do 79 mln euro.
Należące do JMP drogerie otworzyły w ub.r. 43 nowe placówki, a ich sieć liczy obecnie 273 sklepy. Jeronimo Martins w wydanym komunikacie zwróciło uwagę, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej.











