Przychody Biedronki w 2019 roku wzrosły o 7,9 proc., do 12,62 mld europejskich

Portugalska firma Jeronimo Martins podała wstępnie, że sieć sklepów Biedronka w Polsce zamknęła 2019 rok przychodami w kwocie 12,62 mld euro. To 7,9 proc. więcej w porównaniu do 2018 roku. Wpływy polskich dyskontów stanowią 67,7 proc. przychodów portugalskiej firmy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Przychody Biedronki w 2019 roku wzrosły o 7,9 proc., do 12,62 mld europejskich
fot. materiały prasowe Biedronki

Jeronimo Martins podało wstępne dane sprzedażowe za 2019 rok. Wynika z nich, że sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2019 roku do 12,62 mld euro. W euro wzrost wynosi  rok do roku 7,9 proc., a w walucie lokalnej  -  8,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL (like for like) zwiększyła się o 5,8 proc.

W czwartym kwartale ub.r. wpływy sprzedażowe sieci Biedronka wyniosły 3,38 mld euro czyli 10,6 proc. więcej w walucie euro i 10,3 proc. w walucie polskiej. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 7,7 proc.

Portugalska spółka poinformowała też, że przychody Biedronki stanowiły w 2019 roku 67,7 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy, które wyniosły w tym okresie 18,64 mld euro (wzrost w skali roku o 7,5 proc.).

3002 Biedronki, 273 drogerie Hebe

Jeronimo Martins podaje, że w ub.r. firma otworzyła w Polsce 128 sklepów pod szyldem Biedronki i na koniec roku sieć miała 3002 placówki.

Z kolei sieć drogerii Hebe zamknęła rok 2019 przychodami w wysokości 259 mln zł – o 24,9 proc. większymi niż rok wcześniej. Wpływy tej marki w IV kwartale ub.r. wzrosły rok do roku o 24, proc., do 79 mln euro.

Należące do JMP drogerie otworzyły w ub.r. 43 nowe placówki, a ich sieć liczy obecnie 273 sklepy.

Jeronimo Martins w wydanym komunikacie zwróciło uwagę, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej.

O 1/3 więcej na reklamę, rosną też płace

Warto wspomnieć, że na inwestycje Jeronimo Martins przeznaczyła łącznie w ciągu trzech kwartałów br. 405 mln euro, z czego na Biedronkę 55 proc. (221 mln euro). Wydatki inwestycyjne na rozwój sieci w 2019 r. obliczono na 650 mln euro. Wcześniejsze prognozy mówiły o 700-750 mln euro, redukcja wydatków kształtuje się więc na poziomie 50-100 mln euro.

Od początku roku do końca września 2019 r. polska Biedronka zrealizowała 150 kampanii telewizyjnych i wypuściła 140 materiałów promocyjnych. Do najważniejszych akcji z obszaru marketingu i CSR zaliczono "Gang Słodziaków", "Drugie życie ubrań" (realizowana z marką Vanish) i zbiórkę żywności we współpracy z Caritasem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+