Big-Active i Saga najbardziej reklamowanymi markami herbaty, w dół Lipton

W tym roku producenci herbaty wydali na reklamy swoich produktów blisko jedną czwartą więcej niż rok temu. Wciąż najwięcej inwestowali we wsparcie w telewizji, kosztem innych pozainternetowych mediów. Największym reklamodawcą w tej kategorii był Unilever Polska, a najmocniej promowaną marką - Big-Activ.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Big-Active i Saga najbardziej reklamowanymi markami herbaty, w dół Lipton

Reklamy herbat w mediach pozainternetowych warte były w okresie pierwszych dziesięciu miesięcy br. 52,7 mln zł, o 22,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Zdecydowana większość budżetów producentów herbaty - podobnie jak przed rokiem - trafiła do telewizji - było to 44,4 mln zł. Ponadto branża w stosunku do roku ub.r. nakłady na reklamę w telewizji jeszcze zwiększyła, i to o ponad 50 proc.

Działo się to kosztem innych mediów. Magazyny zarobiły bowiem na działaniach promocyjnych tych produktów 2,9 proc. mniej w skali roku (4,3 mln zł), a branża reklamy zewnętrznej - 61,4 proc. mniej (2,6 mln zł). Wydatki producentów herbaty na reklamę kinową spadły o 55,1 proc., do 875 tys. zł, a w gazetach - o 79,4 proc., do zaledwie 68 tys. zł.

Podobnie jak przed rokiem najwięcej na reklamy swoich herbat wydał Unilever Polska, właściciel marek Saga i Lipton. I choć firma ta zredukowała wydatki o ponad jedną trzecią - do 15,6 mln zł - to pozostaje liderem i dystansuje konkurencję.

Na drugim miejscu pod względem nakładów na promocję w mediach tradycyjnych znalazła się w tym roku firma Sun Generation Ltd, która jest właścicielem marek G'Tea i TET. Ten marketer wydał w tym roku na reklamę 11,3 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium przypada z kolei firmie Big Active, która produkuje herbaty o takiej samej nazwie. Jej wydatki wzrosły w porównaniu z rokiem ub. o ponad 111 proc., do 10,3 mln zł.

Herbapol-Lublin w tym roku zainwestował w promocję swoich herbacianych produktów w mediach pozainternetowych 5,3 mln zł (mniej o 11 proc. niż rok wcześniej), a Mokate, producent m.in. herbaty Minutka, zredukował wydatki reklamowe o 21 proc., do 4,7 mln zł.

Najbardziej promowaną od stycznia do października br. herbatą była Big-Activ. Jej reklamy warte były blisko 10,3 mln zł, czyli ponad 111 proc. więcej niż przed rokiem.

Reklamy Sagi kosztowały blisko 9,1 mln zł (14,1 proc. więcej), a Liptona – 6,5 mln zł (57,3 proc. mniej w skali roku). Ta ostatnia wiosną br. wspierana była akcją promocyjną pod hasłem „Zanurz i wygraj”. Z kolei w realizowanej latem kampanii marki Saga promowano jej nową, udoskonaloną wersję.

Na reklamy marki TET firma Sun Generation wydała ponad 6 mln zł, a na wsparcie herbat G'Tea - 5,3 mln zł. Kampania wprowadzająca te brandy na polski rynek realizowana była wiosną br. Marka G'Tea promowana była kampanią pod hasłem „Żyj kolorowo”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"