1,03 mln widzów głównych emisji „Big Brothera” w TVN7

Po niemal trzech tygodniach główne emisje „Big Brothera” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 ogląda średnio 1,03 mln widzów. „Big Brother Nocą” śledzi 259 tys. osób, a emitowany w niedziele na głównej antenie „Big Brother Tydzień” przyciąga 805 tys. widzów. - Jeszcze za wcześnie, aby zastanawiać się nad kontynuacją. Musimy zobaczyć, jak będzie dalej - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, wiceprezes i dyrektor programowy Grupy TVN i Discovery Polska.

mk / łb
mk / łb
Udostępnij artykuł:
1,03 mln widzów głównych emisji „Big Brothera” w TVN7
Bartek Jędrzejak, Agnieszka Woźniak-Starak, fot. akpa

Nowa edycja „Big Brothera” wystartowała 17 marca br. w TVN7. Główną twarzą i prowadzącą jest Agnieszka Woźniak-Starak. Program zdominuje wiosenną ramówkę Siódemki, która pokazuje odcinki live codziennie.

Reality potrwa 91 dni, a finał zaplanowano na niedzielę 16 czerwca br. Do domu wolnostojącego w podwarszawskiej miejscowości Gołków w powiecie piaseczyńskim wprowadziło się 16 uczestników. Każdy ich ruch śledzą kamery zamontowane we wszystkich pomieszczeniach. Obok domu wybudowano duże studio, z którego codziennie transmitowane będą odcinki na żywo. Działka wraz z domem i jeziorem jest ogrodzona i zabezpieczona przed wstępem intruzów z zewnątrz.

Oprócz Agnieszki Woźniak-Starak prowadzącymi „Big Brothera” w TVN7 są Bartek Jędrzejak, Filip Chajzer (pierwotnie miała być Ula Chincz) i Małgorzata Ohme. Codziennie Chajzer i Ohme pojawiają się w wieczornych odcinkach na żywo „Big Brother Nocą” (emisja od poniedziałku do czwartku o godz. 23.15), a także poprowadzą „Big Brother Raport”, czyli w sobotni odcinek live o godz. 20.00. Natomiast Bartek Jędrzejak w każdą niedzielę w „Big Brother Arena” pojawi się przed drzwiami Domu Wielkiego Brata, aby wyprowadzić uczestnika odpadającego z reality i przeprowadzić go do studia (tak samo jak Martyna Wojciechowska w pierwszych edycjach).

Ponad milion widzów

„Big Brother” na antenie TVN7 zadebiutował w niedzielę o godz. 20.00, w  tym paśmie codziennie stacja emituje główne odcinki programu. Średnia widownia dotychczas pokazanych dziewiętnastu odcinków reality-show (do 4 kwietnia) wyniosła 1,03 mln osób, co przełożyło się na 6,48 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 10,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,45 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/widzowie-narzekaja-na-nude-w-big-brotherze-malgorzata-ohme-endemolshine-polska,7171096454186625a ##

Dotychczas najwięcej widzów zgromadził nadany na żywo pierwszy odcinek, w którym widzowie poznali mieszkańców Domu Wielkiego Brata. Śledziło go 2,23 mln widzów.

grafika

Dla porównania, TVN7 w 2018 roku miał średnio 3,24 proc. udziału w 4+ oraz 3,38 proc. w 16-49. Oznacza to, że reality-show ma zdecydowanie wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/big-brother-w-player-pl-transmisja-non-stop-i-ekskluzywne-tresci,7171104368236161a ##

Od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23.00 Siódemka emituje „Big Brother Nocą”, czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo (prowadzi je zwykle Filip Chajzer wraz z Małgorzatą Ohme). Ich średnia widownia do tej pory wyniosła 259 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 4,21 proc., 5,90 proc. i 5,10 proc. udziału.

grafika

W dni powszednie około godz. 9.50, 13.45 i 16.50 stacja pokazuje około 2-minutowe wejścia na żywo z Domu Wielkiego Brata. „Big Brother Pobudka” w jak na razie przyciąga 81 tys. widzów, „Big Brother Popołudniu” - 354 tys., a „Big Brother Podwieczorek” - 221 tys.

grafika

Najważniejsze momenty uczestników reality-show oglądać można w „Big Brother Tydzień” nadawanym w niedziele o godz. 18.00 w TVN. Pierwsze dwie emisje zgromadziły przed telewizorami uwagę 805 tys. osób (5,88 proc., 9,46 proc. i 7,74 proc. udziału).

grafika

Rekordowe wyniki

- Od początku istnienia Siódemka cieszyła się dużą popularnością wśród widzów. Teraz podjęliśmy decyzję, żeby wykorzystać potencjał tego kanału - to jest ważny i przełomowy rok. W przypadku „Zakochanych po uszy” po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na równoległą emisję na dwóch antenach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego zabiegu, który pozwolił na dotarcie do szerszej publiczności. Dotychczasowe wyniki oglądalności są optymistyczne - dzięki „Big Brother” stacja odnotowała najwyższą oglądalność w historii kanału - przed ekranami zgromadziliśmy ponad dwa miliony widzów! Pokazuje to jak duży potencjał ma nadal ten program. To daje bardzo dobre prognozy na przyszłość - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, wiceprezes i dyrektor programowy Grupy TVN i Discovery Polska.

Od początku reality-show cieszy się dużą popularnością w social mediach. Jednak w trakcie pierwszych dni emisji na oficjalnych kanałach „Big Brothera” pojawiły się komentarze i sugestie od widzów, że program jest nudny, bo produkcja nie zaplanowała dla uczestników żadnych zadań. Niektórzy pisali, że mieszkańcy Domu tylko siedzą na kanapach. Inni zwracali uwagę, że w odcinkach „Big Brothera” o godz. 20.00 pokazywane są głównie codzienne czynności mieszkańców, np. gotowanie, jedzenie czy higiena osobista, choć pierwsza edycja reality z 2001 roku, do której silnie odwołuje się stacja TVN, pełna była ciekawych zadań dla uczestników. Edward Miszczak wyjaśnia, że „uczestnikom trudno się odnaleźć w świecie bez technologii”.

- Gulczas wspominał ostatnio, że kiedy w pierwszej edycji uczestnicy weszli do Domu Wielkiego Brata to pamięta ten czas jako jedną wielką i szaloną imprezę. Dzisiaj mamy inne pokolenie. Teraz przez kilka pierwszych dni uczestnicy pozbawieni smartfonów nie wiedzieli, co mają robić. Regułą formatu jest, że pierwsze dni przeznaczone są na zapoznanie się i integrację grupy. Okazało się jednak, że uczestnikom trudno się odnaleźć w świecie bez technologii. Na szczęście dziś już popękały lody. A w mediach pojawiły się też głosy, że ten program jest trochę rentgenem młodego pokolenia, które przyzwyczajone jest do korzystania z ułatwień jakie niesie współczesny świat. Kłopot pojawia się, gdy nie można zamówić jedzenia na telefon, wyjść do kawiarni albo trzeba samodzielnie posprzątać - podkreśla Edward Miszczak.

Miszczak: „Big Brother” nie jest kolejnym „Warsaw Shore”

Dyrektor programowy TVN zaznacza, że przy nowej edycji „Big Brothera” wielu reklamodawców było zainteresowanych współpracą. - Na pewno byli zadowoleni po obejrzeniu pierwszych odcinków, że nie jest to kolejna odsłona „Warsaw Shore”. W „Big Brotherze” uczestnicy dbają o swój wizerunek, a my nie proponujemy treści o negatywnym wydźwięku, taki kontent można znaleźć gdzie indziej. - zaznacza Miszczak.

- Jeszcze za wcześnie, aby zastanawiać się nad kontynuacją „Big Brothera”. Musimy zobaczyć, jak będzie dalej. Program ma trwać 90 dni, a jesteśmy dopiero po kilkunastu - podkreśla.

Od pierwszego dnia emisji nowej odsłony reality-show, serwis Player.pl umożliwia podgląd na żywo wydarzeń z Domu Wielkiego Brata. Użytkownicy pakietu „Big Brother Non Stop” zyskają możliwość oglądania czterech równoległych kanałów z transmisją live oraz otrzymają dostęp do 5 programów dostępnych tylko w Player.pl wraz z ekskluzywnymi materiałami, które nie trafiły na antenę TVN7 i TVN, m.in. „Big Brother 18+”, czyli codzienny program z najbardziej kontrowersyjnymi i pikantnymi scenami w Domu. Player wprowadzi trzy wersje pakietu „Big Brother Non Stop”: na 24 godziny (10 zł), na siedem dni (20 zł) lub na 90 dni (50 zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/big-brother-wraca-do-tvn-casting-kiefy-emisja,7171196893648513a ##

Uczestnicy nowego „Big Brothera” zostali wybrani w castingu, który rozpoczął się w połowie grudnia ub.r. Zgłosiło się ponad 15 tys. osób, które chciały wystąpić w programie i na trzy miesiące odciąć się od rodziny, przyjaciół oraz dostępu do social mediów.

Warto dodać, że nieruchomość w Gołkowie pojawiała się już w produkcjach TVN - w serialu „Pułapka” (dom bohaterki granej przez Agatę Kuleszę) oraz w reality-show „Top Model” (willa, w której mieszkali uczestnicy).

Format powstał w Holandii

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn-wyda-wiecej-na-jesienna-ramowke-i-marketing-miszczak-to-odroczona-inwestycja,7171258979894913a ##

mk / łb
Autor artykułu:
mk / łb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online